آفتاب

گالری‌گردی در پایان اولین ماه بهار

گالری‌گردی در پایان اولین ماه بهار

تهران- ایرنا- گالری‌های پایتخت هم‌گام با آخرین روزهای فروردین ماه میزبان آثار هنرمندان تجسمی هستند تا بستری برای علاقه‌مندان گالری‌گردی در فصل بهار مهیا کنند.

به گزارش روز پنجشنبه خبرنگار فرهنگی ایرنا، گالری‌ها و مراکز هنری تهران میزبان نمایشگاه‌های جدید برای بازدید اهالی فرهنگ و هنر پایتخت هستند.
رومن رولان نویسنده فرانسوی و مدرس تاریخ هنر در تفسیر یکی از نامه‌های لئو نیکلایویچ تالستوی نویسنده روس، می‌گوید که هنر نباید حرفه قرار داده شود بلکه باید عشق و تمایل باشد»، او در ضمن این جمله روسی را ذکر می‌کند که تمایل و عشق معلوم و شناخته نمی‌شود و به ثبوت نمی‌رسد مگر اینکه عالم و هنرمند از راحتی و خوش‌بختی شخصی، برای تعقیب تمایل و عشق خویش چشم بپوشند.

*«دهانه‌ی برخورد» در گالری آب‌انبار
نمایشگاه انفرادی نقاشی های طاها حیدری با عنوان «دهانه‌ی برخورد» جمعه ۳۰ فروردین در گالری آب انبار افتتاح می شود و تا جمعه ۷ تیر ادامه خواهد داشت.
این نمایشگاه در دروازه دولت، خیابان انقلاب، خیابان خاقانی، کوچه روشن منش، پلاک ۲ واقع است.

*«درخشش» در گالری ایوان
نمایشگاه انفرادی نقاشی های فریدون امیدی با عنوان «درخشش» جمعه ۳۰ فروردین در گالری ایوان افتتاح می شود و تا دوشنبه ۹ اردیبهشت ادامه خواهد داشت.
در بخشی از بیانیه این نمایشگاه آمده است: «درخشش نور لغزان و آبی دریا گاه روشن و گاه تیره، گاه در عمق و گاه در سطح، نمایش تلالو نور در سرابی از رنگ، که با هر گردش چشم بیننده، بر موج حرکت خطوط می نشیند و با تکرار اشکال خطی، ضرب آهنگی ریتمیک بوجود می آورد که با کم کردن تضاد رنگی و هماهنگی هارمونیک تصویر، حساسیت های ظریف و تازه تری را تجربه می‌کنم.»
گالری ایوان در الهیه، خیابان مهدیه، خیابان جبهه، کوچه لسانی، بن‌بست حمید، شماره ۱ واقع شده است.

*«آب سهم همه» در دانشگاه هنر
نمایشگاه گروهی پوستر یا عنوان «آب سهم همه» با هدف ترویج فرهنگ مصرف بهینه آب، از ۳۰ فروردین تا ۲ اردیبهشت‌ماه ۱۳۹۸ در نگارخانه دانشگاه هنر برگزار می شود.
این نمایشگاه به سرپرستی سعید داداشی و همکاری آتنا صادقی گردآوری شده است و آثاری از زهرا بهنام‌بخش، خسرو سپهری‌راد، فائزه شمیمی، کیوان شهید ثالث، مرجان قانع، مهسا رنج‌بر، هنگامه جعفرزاده، سمیرا حسینی اصل، فاطمه رحیمی، مهدیه هدایتی، وحیده عاملیان، مهران کولیوند، شیما گیوه‌چی، مهسا ولی‌پور، آمنه گل‌محمدی، جسیکا ماه‌گرفته، عاطفه طهماسبی، مریم تیموری، ریحانه مهدیان‌فر، مهدیه یعقوبی، ثنا فاطمی، مریم نجفی، عارفه شتا، مهسا چالاکی‌مهر به نمایش گذاشته می‌شود.
نگارخانه هنر واقع در چهارراه ولیعصر، کوچه بالاور، ساختمان شماره ۲ معاونت فرهنگی دانشگاه هنر می باشد.

*«وفاداری؛ نام‌های سیاست» در گالری محسن‌
نمایشگاه انفرادی امیرحسین بیانی با عنوان «وفاداری؛ نام‌های سیاست» عصر جمعه ۳۰ فروردین در گالری محسن‌ (منفی یک) افتتاح می‌شود و تا ۲۰ اردیبهشت ادامه خواهد داشت.
در بخشی از بیانیه این نمایشگاه آمده است: وفاداری تداوم و پایداری به ادامه‌ حقیقت است آنگاه که سوژه لحظه‌ی حقیقی تغییر، لحظه‌ حقیقی انقلاب و لحظه‌ی حقیقی خلوص اندیشه‌ای را درمی‌یابد. وفاداری کنشی است که سوژه و منحصرا در اینجا سوژه‌ی سیاسی نسبت به یک واقعه دارد؛ فرد وفادار در قامت یک رفتار و با فاعلیت خود لحظه‌ حقیقت را والاتر از پیوند با سیاست عملگرای زمانه دانسته و موجی برعلیه دریا می‌شود. «وفاداری؛ نام‌های سیاست» عنوان مجموعه‌ی نقاشی‌های امیرحسین بیانی است که در آن با شوری خیال‌پردازانه به یاد ده تن از وفاداران به یک رخداد زمانه‌‌شان به نقاشی پرداخته است؛ برخی قاب‌ها بازنمایی برشی از طبیعت است و برخی دیگر بازخوانی آثاری مهم در تاریخ هنر.
این نمایشگاه در خیابان ظفر، خیابان ناجی، خیابان فرزان، کوچه نوربخش، بلوار مینای شرقی، پلاک 42 قرار دارد.

*«سیاه‌چاله» در گالری محسن‌
نمایشگاه انفرادی صفا‌الدین امامی با عنوان «سیاه‌چاله» عصر جمعه ۳۰ فروردین در گالری محسن‌ (پاسیو) افتتاح می شود و تا ۲۰ اردیبهشت ادامه خواهد داشت.
در بخشی از بیانیه این نمایشگاه آمده است:« آینده(ها) اساسا دارای عدم قطعیت است(اند). گذشته‌های محتمل و بدیل اثباتی بر وجودشان نیست. چگونه میتوان در جستوجوی چیزی بود یا بر به‌دست نیاوردنش پریشان شد وقتی وسیله‌ی تاییدش موجود نباشد؟
چیدمان چندرسانه‌ای «سیاه چاله» از مجموعه‌ی «تجزیه‌شدن» اثری است از صفاالدین امامی و فضاسازی‌اش جهانی شبیه‌سازی‌شده را به واقعیتی محتمل از گذشته و آینده‌ی هستی نمایش می‌دهد که در آن وهم و تعلیق بر ادراکات شنیداری و دیداری سوارند.»
این نمایشگاه در خیابان ظفر، خیابان ناجی، خیابان فرزان، کوچه نوربخش، بلوار مینای شرقی، پلاک 42 واقع شده است.

*«قلموی دو لبه» در گالری دلگشا
نمایشگاه انفرادی نقاشی های سهیل مختاربا عنوان « قلموی دو لبه» جمعه ۳۰ فروردین در گالری دلگشا افتتاح می شود و تا ۱۶ اردیبهشت ادامه خواهد داشت.
نشانی این نمایشگاه خیابان کریم خان زند، خیابان ایرانشهر، کوچه مهاجر، پلاک ۳۰ است.

*«هویت اشکال» در گالری ساربان
نمایشگاه نقاشی‌های جوزپه سالواتوره باریلارو با عنوان «هویت اشکال» به کیوریتوری ایوان بیسولی روز جمعه 23 فروردین در گالری ساربان افتتاح می‌شود. جوزپه‌باریلارو متولد ١٩٨٨ در کاتانزارو و فارغ‌التحصیل از مدرسه هنر سن‌جوانی‌این‌فیوره و آکادمی هنرهای زیبای‌کاتانزارو است.
او چندین نمایشگاه گروهی و انفرادی در شهرهای مختلف ایتالیا، شرکت در آرت فر میلان و همچنین جوایز باسیلیو کاسلای بولونیا و هنرهای ملی ایتالیا در سال های ٢٠١٣ و ٢٠١٤ را در کارنامه‌ خود دارد.
سوزاندن چوب، شکافتن و کندن پوست آن و پوشاندن با اکرلیک سوخته برای نشان دادن روح، جان و گذشته پیکر برجا مانده، از تکنیک‌های این هنرمند در ارائه‌ آثارش است.
این نمایشگاه تا روز دوشنبه 2 اردیبهشت در گالری ساربان ادامه‌دارد. علاقمندان برای تماشای آثار می‌توانند همه‌روزه به‌جز سه‌شنبه‌ها به گالری ساربان به نشانی سهروردی شمالی، هویزه‌ی غربی، نبش یوسفی، پلاک 130 مراجعه کنند.

** «منظری برای ندیدن» در گالری Ag
نمایشگاه انفرادی عکس های محسن یزدی‌پور با عنوان «منظری برای ندیدن» جمعه 23 فروردین در گالری Ag افتتاح شد و تا جمعه 27 اردیبهشت ادامه خواهد داشت.
در بخشی از بیانیه این نمایشگاه آمده است: «مدرنیسم، مختصات زندگی ما را عوض کرده و زندگی در شهر مدرن، ملزومات جابجایی را. مفهوم «سفر» که پیش از این به معنی خارج شدن از شهر بود، حالا در جابجایی های داخل شهر هم کاربرد پیدا کرده است.
این سبک جدید زندگی، مرا به درک جدیدی از زندگی رساند: تقاطع، ناقض چشم‌انداز انسان از زمین است.»
این نمایشگاه واقع در خیابان کریم‌خان زند، خیابان عضدی جنوبی، پلاک 43 است.

** «ننه مکرمه» در گالری کاما
نمایشگاهی از گنجینه موزه «ننه مکرمه» نقاش خودآموخته مازندرانی روز جمعه 23 فروردین در گالری کاما به نمایش در‌آمده و تا 3 اردیبهشت ادامه دارد.
در این نمایشگاه 30 اثر از این هنرمند خودآموخته به همراه لوازم شخصی او از گنجینه موزه مکرمه به نمایش در خواهد آمد.
مکرمه قنبری در سال 1307 در روستای دریکنده بابل متولد شد، از کودکی به نقش و نگار علاقه داشت ولی تا سن 67 سالگی به دلایل شرایط مشقت بار زندگی به نقاشی روی نیاورد. وی پس از مرگ همسر وقتی تنها گاوش به فروش می‌رود به نقاشی روی می‌آورد.
این گالری در خیابان پاسداران، گلستان دهم پلاک 44 طبقه دوم واقع شده است.

** «انقلاب هنر» در صبا
همزمان با 20 فروردین ماه، به مناسبت روز هنر انقلاب اسلامی نمایشگاه نقاشی «انقلاب هنر» در نگارخانه خیال صبا فرهنگستان هنر برپا ‌شد.
در این نمایشگاه بیش از 80 اثر نقاشی از نقاشان معاصر همچون احمد اسفندیاری، حبیب الله آیت اللهی، حبیب الله صادقی، کاظم چلیپا، مصطفی گودرزی، ناصر پلنگی، مرتضی اسدی، غلامعلی طاهری و آثار اساتید خیالی‌نگاری با مضامین انقلابی همچون محمد فراهانی، علی اکبرلرنی، منصور وفایی و حسین حسینی در معرض دید علاقه‌مندان قرار گرفته است.
این نمایشگاه همه روزه تا 10 اردیبهشت ماه، از ساعت 10 الی 19 به جز روزهای تعطیل میزبان علاقه‌مندان خواهد بود.

** «کوه، کوه است» در کانسپت استور اردیبهشت
نمایشگاه انفرادی نقاشی های مصطفی فرج‌آبادی جمعه 23 فروردین در گالری افتتاح شد و تا چهارشنبه 4 اردیبهشت ادامه خواهد داشت.
این نمایشگاه واقع در خیابان سنایی، خیابان شاهین (خدری)، پلاک 18، طبقه دوم است.

*«بهرام گوهری» در گالری گلستان
نمایشگاه انفرادی عکس های بهرام گوهری جمعه ۳۰ فروردین ماه در گالری گلستان افتتاح می شود و تا تا ۴ اردیبهشت ادامه خواهد داشت.
این عکاس در استیتمنت نمایشگاه خود آورده است: «انسان و انسانیت از ابتدا تا به حال سوژه کارهایم بوده و خواهد بود. گاهی پوشش حجاب و چادرهای دوره قاجار و گاهی ایستاندن آدم‌هایی در کنار تخت جمشید و فرهنگ کهن ایران. گاهی نیز جستجو در زیر پوست انسان در استخوان‌ها و جمجمه‌های زندگی پس از مرگ و گاهی با بیگ بنگ و پیدایش جهان هستی سوژه عکس‌هایم بوده است. اکنون زندگی روزمرگی در میان رنگ‌ها و نورها سوژه کارهایم است.»
نمایشگاه بهرام گوهری در تاریخ ۳۰ فروردین از ساعت ۴ تا ۸ شب در گالری گلستان به آدرس دروس، خیابان کماسایی، پلاک ۳۴ برگزار خواهد شد.

** «تکرار» در گالری اِمکان
نمایشگاه انفرادی عکس های غزاله هدایت با عنوان «تکرار» جمعه 23 فروردین در گالری اِمکان افتتاح شده است و تا جمعه 6 اردیبهشت ادامه خواهد داشت.
این نمایشگاه واقع در خیابان میرزای شیرازی، کوچه دوم، پلاک 3، زنگ یک است.

** «منحنی فراموشی» در گالری سیحون
همچنین نمایشگاه انفرادی نقاشی فریبا گرجیان با عنوان «منحنی فراموشی» 23 فرودین در گالری سیحون افتتاح شده و تا آثار تا چهارم اردیبهشت ماه در معرض دید عموم خواهد بود.
این گالری در خیابان وزرا، خیابان چهارم، پلاک 11 واقع شده است و از شنبه تا پنجشنبه از ساعت 11 تا 19 و جمعه‌ها از ساعت 16 تا 20 امکان بازدید دارد.

** «بی‌شمار» در گالری شیرین
نمایشگاه انفرادی فرح سلطانی با عنوان «بی‌شمار» که در تاریخ 23 فرودین ماه در گالری شیرین افتتاح شد تا چهارم اردیبهشت ماه میزبان این نمایشگاه خواهد بود و همچنین نمایشگاه گروهی با عنوان «نورچشمی‌های اتاق آئینه» از نخستین نمایشگاه‌های سال 98 این گالری محسوب می‌شود.
این گالری در خیابان کریمخان زند، خیابان سنایی، کوچه 13، پلاک 5 واقع شده است. ساعت بازدید از این نمایشگاه نیز هر روز به غیر از دوشنبه‌ها از ساعت 11 الی 19 اعلام شده است.

** «جنگجو» در گالری والی
نمایشگاه گروهی «جنگجو» از 23 فروردین تا سوم اردیبهشت ماه در گالری والی در حال برگزاری است.
گالری والی در میدان ونک، خیابان شهید خدامی، پلاک 72 واقع شده و ساعت بازدید نیز از هر روز (به غیر از شنبه‌ها) 12 الی 20 و جمعه‌ها 16 الی 20 اعلام شده است.
فراهنگ**9031** 9053
کد N2144127

وبگردی