آفتاب

نکوداشت محمود منصور برگزار می‌شود

نکوداشت محمود منصور برگزار می‌شود

نهمین جایزه علمی دکتر علی‌محمد کاردان استاد فقید روان‌شناسی، تعلیم و تربیت و بنیان‌گذار روان‌شناسی اجتماعی در ایران با نکوداشت «محمودِ منصور» استاد برجسته روان‌شناسی، دوشنبه ۲ اردیبهشت ساعت ۱۵ با حضور روان‌شناسان، اساتید دانشگاه، دانشجویان در فرهنگسرای ارسباران برگزار می‌شود.

به گزارش ایلنا، نهمین جایزه علمی علی‌محمد کاردان استاد فقید روان‌شناسی، تعلیم و تربیت و بنیان‌گذار روان‌شناسی اجتماعی در ایران با نکوداشت «محمودِ منصور» استاد برجسته روان‌شناسی، دوشنبه ۲ اردیبهشت ساعت ۱۵ با حضور روان‌شناسان، اساتید دانشگاه، دانشجویان در فرهنگسرای ارسباران برگزار می‌شود.

غلامعلی افروز، محمدعلی بشارت، شهلا پاکدامن و رضا پورحسین از اساتید روان‌شناسی، محمد حاتمی رییس نظام روان‌شناسی و مشاوره جمهوری اسلامی و استاد محمود منصور در این برنامه به سخنرانی می‌پردازند. کلیپی از زندگی وفعالیت‌های علمی استاد نیز برای حاضرین پخش می‌شود.

محمود منصور سال ۱۳۰۹ در شهرستان اراک متولد شد. پس از اتمام تحصیلات ابتدایی در شهر اراک و دوران متوسطه در دارالفنون تهران توانست به عنوان شاگرد اول کنکور اعزام دانشجو به اروپا در موسسه ژان ژاک روسو_دانشگاه ژنو سوئیس موفق به اخذ دیپلم عمومی مقدماتی، دیپلم عمومی روان‌شناسی کودک و ژنتیک، لیسانس روان‌شناسی عمومی و تحولی، گواهینامه اختصاصی روان‌شناسی تجربی آزمایشگاه معادل کارشناسی ارشد و دکترای روان‌شناسی ژنتیک و بالینی شود.

منصور رساله دکترای خود را با ژان پیاژه پیش‌گام گران‌قدر نظریه ساخت و ساز گرایانه معرفت و موضوع بررسی تحولی و بالینی روابط بین هوش وادراک نظریه تمرکزهای نسبی و فعالیت‌های عملیاتی انتشارات دانشگاه ژنو به پایان رساند. استاد محمود پس از ۱۱ سال تحصیل در زمینه روان‌شناسی در سوئیس به ایران بازگشت.

شالوده روانی تربیت، احساس کهتری، روان‌شناسی ژنتیک، زمینه بزهکاری کودکان ونوجوانان،  بیماری‌های روانی، روان‌شناسی ژنتیک تحول روانی از تولد تا مرگ و اولین لغت‌نامه روان‌شناسی برخی از تالیفات استاد محمود منصور است.

وی همچنین توانست جوایز هشتمین و هجدهمین دوره کتاب سال جمهوری اسلامی ایران را برای کتاب‌های شخصیت و کتاب روان‌شناسی ژنتیک تحول روانی از تولد تا پیری را از آن خود کند.

تاکنون در دوره‌های گذشته این جایزه علمی، اساتیدی چون مرحوم علی شریعتمداری، رضا داوری اردکانی، مرحوم غلامحسین شکوهی، مرحوم احمد احمدی و استاد احمد صافی و غلام‌عباس توسلی تجلیل شده‌اند.

تلفن گویای ۲۰-۲۲۸۷۲۸۱۸برای آگاهی بیشتر اعلام می‌شود.

کد N2143811

وبگردی