آفتاب
دو خبر از کانون پرورش فکری،

نگاه دختر ایرانی به ستاره‌ها، برنده جایزه اول مسابقه نقاشی و پوستر اسپانیا

نگاه دختر ایرانی به ستاره‌ها، برنده جایزه اول مسابقه نقاشی و پوستر اسپانیا

تهران-ایرنا- نگاه رنگارنگ دختر 6 ساله ارومیه‌ای به «ستاره‌ها، آینده دنیا» جایزه اول مسابقه بین‌المللی نقاشی و پوستر بنیاد صلح و همکاری اسپانیا را از آن سانا صدقی کرد.

به گزارش رو چهارشنبه خبرنگار فرهنگی ایرنا از روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، این مسابقه که با همکاری دفتر امور فضایی سازمان ملل متحد (یونوسا) برگزار شد تلاشی بود برای آگاهی نسل جدید در مورد موضوع‌های اجتماعی پیرامون طبیعت جهان با کمک سلاح قدرت‌مند آموزش.
در این میان، مسابقه با موضوع «به ستاره‌ها، آینده‌ی دنیا نگاه کنید» برگزار شد و بر اساس نتایج اعلام شده «سانا صدقی» دختر 6 ساله عضو مرکز فرهنگی هنری شماره دو کانون ارومیه استان آذربایجان غربی جایزه اول این رقابت بین‌المللی را در بخش نقاشی شامل جایزه نقدی و تقدیرنامه نماینده سازمان ملل متحد و دیپلم افتخار از آن خود کرد.
7 عضو دیگر کانون از استان‌های مختلف کشور برنده این رقابت بزرگ بین‌المللی شدند.
بر همین اساس «کوثر علیاری» 6 ساله از مرکز فرهنگی هنری شماره دو کانون زنجان نیز دیپلم افتخار در بخش نقاشی و تقدیرنامه نماینده سازمان ملل متحد را از آن خود کرد و در بخش پوستر نیز، دیپلم افتخار و تقدیرنامه نماینده سازمان ملل متحد به «سنا رحمانی» 10 ساله از مرکز فرهنگی هنری شماره 10 کانون اصفهان و «یاسمن صدریان» 11 ساله از مرکز فرهنگی هنری سنقر استان کرمانشاه تعلق گرفت.
در بخش نقاشی دیواری نیز، «هاجر شفیع‌زاده» و «فاطمه حسینی» هر دو 14 ساله از مرکز فرهنگی هنری کانون قره‌ضیاالدین در استان آذربایجان غربی دیپلم افتخار مشترک در بخش نقاشی دیواری و تقدیرنامه نماینده سازمان ملل متحد را کسب کردند.
هم‌چنین، «ثریا پسوه‌ای» و «دیلان قهرمان‌پور» هر دو 15 ساله از مرکز فرهنگی هنری شماره دو کانون مهاباد استان آذربایجان غربی دیپلم افتخار مشترک در بخش نقاشی دیواری و تقدیرنامه نماینده سازمان ملل متحد را از آن خود کردند.
در مسابقه بین‌المللی نقاشی و پوستر بنیاد صلح و همکاری اسپانیا، 3502 اثر از 34 کشور جهان شرکت داده شده بود که هشت نفر از اعضای مراکز فرهنگی و هنری کانون موفق به افتخار آفرینی در این رقابت شدند.
کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان 234 اثر نقاشی، پوستر و نقاشی دیواری عضای خود را به این مسابقه بین‌المللی هنری در اسپانیا ارسال کرده بود.

**عرضه دو کتاب دیگر کانون در فروشگاه اَپِل به زبان عربی
به دنبال مذاکره نمایندگان کانون در نمایشگاه‌های کتاب بلونیا و فرانکفورت با شرکت اماراتی تولید کتاب‌الکترونیک (Lamsa) حق نشر تعدادی از کتاب‌های کانون برای تولید کتاب‌الکترونیک به زبان عربی واگذار شد و دو کتاب کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با عنوان‌های «ماه بود و روباه» و «با عددها دوست می‌شوی» به تازگی در فروشگاه آن‌لاین اَپِل به زبان عربی عرضه شده است.
بر همین اساس پیش از این دو کتاب «بچه‌ی همه» و «قیچی که دنبال کار می گشت» از سوی این شرکت تولید و بر روی سایت فروش آن‌لاین اَپِل بارگذاری شد تا کودکان عرب زبان بتوانند با خرید این محصولات از داستان زیبا و تصاویر جذاب این کتاب‌ها بهره‌مند شوند.
هم‌چنین طی قراردادی که با این شرکت به امضا رسیده قرار است در آینده نیز کتاب‌های «اسم من...»، «تو لک‌لکی یا دارکوب»، «اون چیه که، اون کیه که» و مجموعه «پپوچی» به زبان عربی و به صورت کتاب‌الکترونیک برای کابران عرب زبان اَپِل در سراسر دنیا بر روی سایت اَپ‌استور قرار ‌گیرد.
داستان کتاب‌های الکترونیک به صورت پویانمایی (انیمیشن) ارایه می‌شود و هم‌زمان قصه‌گو به زبان عربی آن را نقل می‌کند تا کودکان در حین گوش دادن به داستان بتوانند انیمیشن را نیز کنترل و با حرکت دست برروی شخصیت‌های داستان با آن‌ها بازی کنند.
فروشگاه اپل که به صورت دوره‌ای اسامی بهترین نرم افزارهای کودک را اعلام می‌کند چندی پیش نرم‌افزارهای شرکت اماراتی (Lamsa) را در فهرست بهترین‌های بخش کودک خود معرفی کرد.
دارندگان گوشی‌های دارای نرم‌افزار(ios) ، برای تهیه این آثار باید ابتدا به فروشگاه اپل مراجعه و با نصب برنامه کاربردی لمسه (Lamsa) و استفاده از کلید واژه‌های عنوان این دو اثر به زبان‌های عربی و انگلیسی این کتاب‌ها را جست‌وجو و خریداری کنند.
فراهنگ**9211** 9053
کد N2143780

وبگردی