آفتاب

جانشین نزاجا: ارتش با تمام قوا به سیل زدگان کمک رسانی می کند

جانشین نزاجا: ارتش با تمام قوا به سیل زدگان کمک رسانی می کند

شهرری- ایرنا- جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: این نیروی ولایت مدار و با بصیرت با تمام قوا تا هر زمانی که لازم باشد به مردم سیل زده کمک رسانی می کند.

به گزارش ایرنا، امیر سرتیپ نوذر نعمتی روز چهارشنبه در مراسم تجدید میثاق کارکنان نیروی زمینی ارتش با آرمان های امام راحل اظهار داشت: هماهنگی خوبی بین نیروهای امداد رسان در ستاد مدیریت بحران استان ها، سپاه پاسداران و هلال احمر در امداد رسانی به مردم سیل زده ایجاد شده است.
وی با بیان اینکه از اولین روزهای شروع بحران سیل در کشور بسیاری از نیروهای بازنشسته ارتش به صورت داوطلبانه به مناطق سیل زده اعزام شدند، افزود: بسیاری از کارکنان ارتش جمهوری اسلامی ایران به صورت خودجوش از مرخصی استحقاقی استفاده کرده و به نیروهای هلال احمر پیوستند.
امیر نعمتی یادآور شد: فعالیت های امدادی و خدماتی کارکنان ارتش در دفاع از مرزهای کشور و همچنین کمک به مردم همان فعالیت های جهادی و انقلابی مد نظر بنیانگذار کبیر جمهوری اسلامی ایران است.
وی در ادامه، خدمات ارتش را پس از انقلاب به سه دوره تقسیم کرد و افزود: مرحله اول پس از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی آغاز شد که ارتش از مردم و نظام نوپای اسلامی در مقابل مستکبران حمایت کرد.
نعمتی ابراز کرد: ارتش جمهوری اسلامی ایران در دوران هشت سال جنگ تحمیلی نیز خدمات شایسته ای به کشور ارائه داد، به طوری که نیروی دریایی در همان 56 روز اول جنگ به طول کامل نیروی دریایی رژیم بعث عراق را منهدم کرد.
وی مرحله سوم خدمات ارتش به کشور را اقدامات این نیرو پس از جنگ تحمیلی عنوان کرد و افزود: صنایع دفاعی ارتش پس از جنگ تحمیلی اقدام به ساخت تجهیزات مورد استفاده در جنگ نمود، به طوری که امروز در تمامی حوزه های تولید جنگ افزارها، ایران اسلامی به خودکفایی کامل رسیده است.
فرماندهان و کارکنان نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران امروز(چهارشنبه) در آستانه روز ارتش و حماسه آفرینی های نیروهای زمینی با آرمان های والای امام خمینی(ره) تجدید میثاق کردند.
امام خمینی (ره) بنیانگذار جمهوری اسلامی روز 29 فروردین را روز ارتش جمهوری اسلامی ایران نامگذاری کردند.
3218/6003
کد N2143552

وبگردی