آفتاب

تیم های کمیسیون پزشکی به مناطق سیل زده اعزام می شوند

تیم های کمیسیون پزشکی به مناطق سیل زده اعزام می شوند

تهران- ایرنا- مدیرکل کمیسیون پزشکی بنیاد شهید و امور ایثارگران از آمادگی اعزام تیم‌ های کمیسیون پزشکی بنیاد شهید به استان‌ های سیل‌زده کشور از جمله گلستان، کرمانشاه، لرستان و خوزستان خبر داد.

به گزارش ایرنا از بنیاد شهید، غلامرضا طائبی روز چهارشنبه با اشاره به مشکلات مناطق سیل ‌زده گفت: بر این اساس کمیسیون پزشکی بنیاد آماده برگزاری کمیسیون‌های حق پرستاری والدین معظم شهدا و افراد تحت تکفل ایثارگران در مناطق سیل‌زده کشور از جمله استان گلستان، کرمانشاه، لرستان و خوزستان است.
وی ادامه داد: در صورت اعلام آمادگی مدیران کل این استان‌ها در اسرع وقت تیم‌های کمیسیون پزشکی به مناطق مذکور اعزام خواهند شد.
در روزهای پایانی سال 98 سیل آق قلا و گمیشان استان گلستان را زیر آب برد و تا چند روز گذشته مردم این مناطق گرفتار سیلاب بودند. همچنین در روزهای اولیه بهار مردم استان های لرستان، ایلام و کرمانشاه گرفتار سیل شدند و شهر پلدختر و روستاهای اطراف و معمولان در استان لرستان و بخش هایی از کرمانشاه و ایلام را نیز آب و سیل فراگرفت.
در حال حاضر نیز بخش هایی از استان خوزستان به خاطر سیل زیر آب فرورفته است، همین سیلاب ها باعث شده است که خسارات فراوانی به استان های مختلف کشور وارد شود به همین منظور مردم ایران سیل همدلی خود را برای کمک به همنوعان به راه انداختند.
به همین منظور روز گذشته (یکشنبه) وزیران نیرو، کشور و جهاد کشاورزی در صحن علنی مجلس شورای اسلامی گزارشی از خسارات وارد به استان های مختلف کشور را ارائه دادند.
عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور میزان خسارات سیل اخیر را بین 30 تا 35 هزار میلیارد تومان برآورد کرد و گفت: 25 استان و بیش از چهار هزار و 400 روستا در کشور درگیر سیل شدند.
رضا اردکانیان وزیر نیرو نیز گفته است که سیلاب هفته های اخیر 2100 میلیارد تومان خسارت به تاسیسات آب و برق وارد کرد، برق 2 هزار و 352 روستا به علت سیلاب قطع شد اما اکنون تنها برق 35 روستا به علت عدم دسترسی همچنان قطع است.
محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی نیز گفت: وقوع سیل در کشور، حدود 13 هزار میلیارد تومان خسارت به تولیدکنندگان زیربخش های مختلف بخش کشاورزی وارد کرد. سه هزار میلیارد تومان از کل خسارت های واردشده به بخش کشاورزی، مربوط به کشت و صنعت های خوزستان است.
اجتمام* 7268*1834
کد N2143529

وبگردی