آفتاب

رئیس فدراسیون دوچرخه سواری: ما، کمیته المپیک و وزارت ورزش یک خانواده ایم

رئیس فدراسیون دوچرخه سواری: ما، کمیته المپیک و وزارت ورزش یک خانواده ایم

تهران - ایرنا - رئیس فدراسیون دوچرخه سواری با اشاره به رفع کدورت های پیش آمده بین این فدراسیون و کمیته ملی المپیک اظهار داشت: همگی اعضای یک خانواده هستیم و هدفمان اعتلای ورزش است.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، بدنبال حواشی به وجود آمده پس از مصاحبه خسرو قمری رئیس فدراسیون دوچرخه سواری مبنی بر حمایت مالی ناکافی از سوی کمیته ملی المپیک که با واکنش تند این کمیته مواجه شد، عید دیدنی دیروز «سید رضا صالحی امیری» و هیات همراهش از این فدراسیون گرد و خاک ها را فرو نشاند تا در آستانه رقابت های آسیایی در ازبکستان، تیم ملی دوچرخه سواری به دور از هر گونه مسائل حاشیه ای و فضای ملتهب برای درخشش و برافراشتن پرچم ایران در عرصه های بین المللی رهسپار تاشکند شود.
قمری در گفت و گو با خبرنگار ورزشی ایرنا به تعدادی از پرسش های مطرح شده پیرامون وضعیت تیم ملی دوچرخه سواری و همچنین شرایط داخلی فدراسیون و البته حضور صالحی امیری پاسخ داد.
وی درباره رابطه فدراسیون با کمیته بین المللی المپیک اظهار داشت: در هر شرایطی نباید خودمان را خارج از حیطه کمیته ملی المپیک و وزارت محترم ورزش بدانیم چرا که همگی اعضای یک خانواده هستیم؛ از رسانه ها خواهشمندم تا دوستی ها و اتحاد موجود مابین جامعه ورزش کشور را با برخی کلمات ملتهب نکنند چرا که ایجاد چنین جوی هدف اصلی جامعه بزرگ ورزش را که همان اعتلای نام ایران است، تحت الشعاع قرار می دهد.
وی در خصوص بیاینه منتشر شده و حواشی و پس لرزه های پس از آن تاکید کرد: اتفاقی که افتاد تمام شده و کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش مثل بزرگ تر ما هستند و حق دارند در برخی مواقع پاره ای از موضوعات را به ما متذکر شوند لذا هر اتفاقی که رخ داده چه از سوی فدارسیون دوچرخه سواری و چه از سوی کمیته ملی المپیک در راستای اعتلای ورزش بوده است؛ ضمن اینکه خانواده دوچرخه سواری هیچگاه حمایت ها و زحمات مجموعه کمیته ملی المپیک و به ویژه وزارت ورزش و وزیر محترم را که همواره پشتوانه ما بوده فراموش نخواهد کرد. من نیز به عنوان پیشکسوت دوچرخه سواری هر آنچه در توان داشته باشم و هر وظیفه ای را بر عهده داشته باشم در راستای رفع موانع و مشکلات انجام خواهم کرد.
قمری ادامه داد: به عنوان خانواده بزرگ ورزش همه به سوی یک هدف حرکت می کنیم و امیدواریم بزرگتر های ما یعنی کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش در بعضی مواقع، رفتارهای ما را به عنوان پیشتازان در خط مقدم جبهه که ناشی از فشارهای روانی روی ما است، تحمل کنند. خدا را شکر جو آرامی بر فضای فدراسیون حکمفرما است و حضور آقای صالحی امیری موجب جنب و جوش در فدراسیون شد که شاید برخی افراد آن را به فضای ملتهب تعبیر کرده باشند که البته صحت ندارد.
قمری درباره مهم ترین برنامه های مد نظر فدراسیون اظهار داشت: برای رسیدن به اجماعی در خصوص اینکه روی چه بازیکنانی سرمایه گذاری و برنامه ریزی بیشتری انجام دهیم، ارزیابی توسط فدارسیون صورت گرفت تا هدف نهایی ما که همان کسب سهمیه است میسر شود. به این نتیجه رسیدیم که «فرانک پرتو آذر» یکی از این ورزشکاران قوی ما محسوب می شود از این رو هفته گذشته وی را برای حضور در پنج رویداد بین المللی در اروپا اعزام کردیم؛ پرتو آذر روز دوشنبه نیز با قرار گرفتن در رتبه ششم موفق شد تا 8 امتیاز به امتیازهای رنکینگ خود اضافه کند و امیدواریم در مسابقات قهرمانی آسیا که مرداد ماه برگزار می شود خوش بدرخشد تا سهمیه مستقیم را به دست آوریم؛ علاوه بر این «فراز شکری» نیز یکی از شانس های اصلی ما به شمار می رود و هم اکنون به عضویت تیم جاینت ایتالیا در آمده و به همین دلیل او نیز یکی دیگر از اولویت های ما است؛ اولویت و هدف بعدی ما در بخش استعدادیابی است، سال گذشته 300 دستگاه دوچرخه خریداری و به استان ها ارسال کردیم تا افراد مستعد و نخبه را شناسایی و برنامه های ویژه ای در نظر گرفته شده را برای آنها به انجام برسانیم.
وی ادامه داد: علاوه بر این مسابقات لیگ، مسابقات قهرمانی کشور، بخش استعداد یابی، بخش فرهنگی و توسعه زیرساخت ها نیز از اولویت های دیگر فدراسیون است و دیگر هدف ما نیز جذب منابع مالی از طریق اسپانسرها و تشویق دستگاه ها به منظور سرمایه گذاری در راستای توسعه دوچرخه سواری است؛ ضمن اینکه در پاراالمپیک هم تلاش می کنیم تا سهمیه کسب کنیم.
رئیس فدراسیون دوچرخه سواری راجع به اعتبارات دریافت شده از وزارت ورزش و کمیته ملی الپیک تصریح کرد: اعتبار سال گذشته ما حدود سه میلیارد و دویست بوده که 96 درصد آن را گرفتیم و کیمته ملی المپیک نیز 700 میلیون اختصاص داد که به طور تمام و کمال دریافت شد، ضمن اینکه مبالغی نیز به طور اختصاصی برای بازی های آسیایی از سوی این نهاد دریافت کردیم.
وی ادامه داد: برای امسال هنوز به مرحله تفاهم نامه نرسیدیم اما قطع به یقین مبلغی مشابه سال گذشته با کمی تعییر به فدارسیون تعلق می گیرد.
قمری در مورد افزایش احتمالی بودجه سال جاری گفت: یکی از ساز و کارهای تقسیم بودجه شرایط موجود کشور است و از این رو وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک براساس اهداف و برنامه های یک فدراسیون بودجه را تعیین می کند و این بدان معنا است که با توجه به ادله و مدارکی که از سوی فدراسیون ها مبنی بر پتانسیل موجود برای کسب سهمیه ارائه می شود، بودجه اختصاصی را افزایش می دهند بنابراین فدراسیون دوچرخه سواری باید این ذهنیت را برای کمیته و وزارت ورزش به وجود آورده و ادله متقاعد کننده ای ارائه کند که حاکی از این حقیقت باشد که ما به سمت و سویی جهت گیری کرده ایم که توجه ویژه ای را می طلبیم.
وی در رابطه با مسابقات «بام ایران» در چهارمحال بختیاری خاطرنشان کرد: هزینه های این مسابقات به طور تمام و کمال با استان برگزار کننده است؛ این مسابقات از امتیاز رنکینگ مجوز سهمیه المپیک نیز برخوردار بوده که به نوعی اهمیت آن را افزایش می دهد و در نظر داریم تا دست کم 7 تا 10 کشور را در این مسابقات داشته باشیم.
حقوق بازیکنان پرداخت شده به بازیکنان پرسش دیگری بود که قمری در پاسخ به آن اظهار داشت: فدارسیون دوچرخه سواری یکی از فدراسیون هایی است که کمترین میزان بدهی را داشته و حقوق بازیکنان بدون وقفه پرداخت می شود و از این بابت نگرانی نداریم. 
رئیس فدراسیون دوچرخه سواری در پایان با اشاره به مسابقات آسیایی ازبکستان و پیش بینی خود از نتایج مورد انتظار ورزشکاران اعزامی تاکید کرد: تیم ما تیم جوانی است و نداشتن تجربه کمی نگرانی ایجاد می کند اما مجموعه فدراسیون دوچرخه سواری هر چه در چنته داشته رو کرده تا به نتیجه مطلوب برسیم و به رغم اتفاقاتی که اوایل سال رخ داد و بارندگی ها کمی برگزاری اردو را با مشکل مواجه کرد اما امیدواریم نتایج رضایتبخش را کسب کنیم که البته قابلیت چنین اتفاقی در تیم وجود دارد.
ورزشی**3991**2024
کد N2143503

وبگردی