آفتاب

رفع آلودگی مناطق سیل‌زده از موضوعات جدی پس از رفع آبگرفتگی‌ها است

رفع آلودگی مناطق سیل‌زده از موضوعات جدی پس از رفع آبگرفتگی‌ها است

یک مقام نظامی تاکید کرد: مردم اطمینان خاطر داشته باشند که ما تا پایان بحران در کنار آنها خواهیم بود.

به گزارش ایلنا، سردار سرتیپ دوم پاسدار حسین معروفی فرمانده سپاه نینوای استان گلستان اظهارداشت: پس از فروکش کردن آب و رفع آبگرفتگی معابر در کنار لایروبی کانال‌ها و رودخانه‌ها، یکی از موضوعات جدی رفع آلودگی مناطق سیل‌زده در راستای سلامت مردم است.

وی افزود: ۵ استان کشور و یک تیم از تیپ ۲۴ بعثت نیروی زمینی بروجرد برای همکاری با سپاه استان وارد استان می‌شود. سپاه استان در کنار بهداشت و درمان شهرستان‌های درگیر سیل و استان، فعالیت‌های بهداشتی و درمانی را برای تضمین سلامتی مردم انجام می دهد.

فرمانده سپاه نینوا گلستان بیان داشت: با هماهنگی‌های به عمل آمده و آخرین جلسه با فرماندهان، از فردا ۱۰ دستگاه در راستای رفع آلودگی فعالیت خود را آغاز می کنند. ۴ دستگاه DSM با ماموریت رفع آلودگی معابر، منازل و حیاط واحدهای مسکونی کار خود را آغاز می‌کند.

وی ادامه داد: این دستگاه مخزن رفع آلودگی دارد و می‌تواند آب با فشار ۲ هزار و ۵۰۰ لیتر را خارج کند تا معابر آلوده شست‌وشو شود. ۴ دستگاه هودر به صورت پشتی هم وارد می‌شود تا در کوچه‌ها و معابری که ماشین‌آلات قادر به تردد نیستند، کار رفع آلودگی را انجام دهند.

سردار معروفی با اشاره به اینکه ۲ دستگاه درفش برای رفع آلودگی برای مردم شهرستان آق‌قلا، وارد استان می‌شود، افزود: تیم سپاه استان مازندران و نیروی زمینی تیپ خاص جنگ نوین آلودگی فردا صبح برای کمک وارد گلستان می‌شود و سپاه تا پایان کار در کنار مردم است.

فرمانده سپاه نینوا گلستان با بیان اینکه تا زمانی که فرمانداران آق‌قلا و گمیشان اعلام کنند شرایط عادی است در شهرهای سیل‌زده هستیم،ادامه داد: مردم اطمینان خاطر داشته باشند که ما تا پایان بحران در کنار آنها خواهیم بود.

کد N2143287

وبگردی