آفتاب

شکایت خود از خدمات مشاوران روان درمان گر را اطلاع دهید

شکایت خود از خدمات مشاوران روان درمان گر را اطلاع دهید

تهران - ایرنا- مدیر روابط عمومی سازمان نظام روانشناسی و مشاوره گفت: هموطنان شکایت خود از عدم تناسب پرداخت تعرفه های مشاوران روان درمان گر با خدمات دریافت شده را برای بررسی و رسیدگی به این سازمان اطلاع دهند.

ژیلا آهنگرزاده روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگر اجتماعی ایرنا افزود: هموطنان در صورت داشتن هرگونه شکایت در مورد قیمت یا کیفیت خدمات ارائه شده یا رعایت نکردن موازین حرفه ای و اخلاقی در این زمینه می توانند با ارائه گزارش موارد به سازمان نظام روانشناسی به دنبال احقاق حق خود باشند.
وی تاکید کرد: این سازمان با اخذ شکایات مراجعان، ضمن بازرسی های نوبه ای و سرزده، احضار به سازمان، تذکر یا لغو پروانه شخص یا مرکز خاطی، بر فرآیند ارائه خدمات سلامت روان نظارت دارد.
وی افزود: با آغازسال جدید و طبق روال همه ساله که قیمت انواع کالا و خدمات افزایش 15 تا 20 درصدی دارد، افزایش 20 درصدی ارائه خدمات مشاوره روان درمانی به مراکز مشاوره ابلاغ شد چرا که تعرفه های روانشناسی همه ساله بر اساس پیشنهاد وزارت بهداشت و تصمیم شورای عالی بیمه تصویب به این سازمان ابلاغ می شود براین اساس تمام مشاوران و مراکزی که پروانه سازمان نظام روانشناسی دارند، موظف به پیروی از تعرفه تصویب شده، هستند.
مدیر روابط عمومی سازمان نظام روانشناسی و مشاوره گفت: تمام مراکز روان درمانگر براساس تعرفه از جمله موقعیت مرکز، کارشناسی ارشد غیرهیات علمی، کارشناسی ارشد مربی، دکترا غیرهیات علمی، دکترا استادیار، دکترا دانشیار دکترا و استاد، در تهران، مراکز استان و سایر شهرستان ها ملزم به رعایت افزایش 20 درصدی برای دریافت ویزیت از بیماران خود در سال جاری هستند.
آهنگرزاده ادامه داد: برهمین اساس و طبق تعرفه رسمی سال 98 سازمان نظام روانشناسی و مشاوره، هزینه های ارایه شده برای یک جلسه خدمات روانشناسی و مشاوره 45 دقیقه ای است و این نرخ بسته به مدرک تحصیلی مشاور و محل ارائه خدمات متغیر است.
وی افزود: تعرفه خدمات مشاوره با توجه به اجرای عدالت اجتماعی و رعایت حقوق طرفین درنظرگرفته شده است، اغلب همکاران سازمان بویژه رئیس سازمان از جمله متخصصین و روان درمانگر هستند و در ساعات غیراداری وقتی برای ارائه خدمات مشاوره به هموطنان در دفتر کار خود حضور می یابند، میزان حق الزحمه های تعیین شده را به نحو شایسته رعایت می کنند.
آهنگر زاده گفت: گاهی درمراحل مشاوره آزمون هایی در راستای خدمات تشخیصی از مراجعه کنندگان دریافت می شود که به مبلغ حق مشاوره اضافه می شود که این روال کاملا عادی است و این درحالی است دریافت این آزمون با پیشنهاد مشاور همراه است.
به گفته وی در حال حاضر حدود 800 مرکز مشاوره در سازمان بهزیستی کشور از سوی بخش خصوصی مشغول به ارائه خدمات هستند که از این تعداد 300 مرکز مشاوره تخصصی وجود دارد.
آهنگرزاده افزود: سازمان بهزیستی، یارانه ای را برای خدمات مشاوره و روان درمانی قرارداده است و برای کسانی که توان پرداخت مشاوره در بخش خصوصی را ندارند در برخی موارد تا صددرص100 در صد مبلغ مشاوره را پرداخت می کند.
اجتمام *1417*9105
کد N2143209

وبگردی