آفتاب
به دلیل شرایط نامساعد جوی؛

قسمت مرکزی موشک فالکون هوی گم شد

قسمت مرکزی موشک فالکون هوی گم شد

شرکت اسپیس ایکس اعلام کرده قسمت مرکزی موشک فالکون هوی به دلیل شرایط نامساعد دریایی، در دریا گم شده است. موشک فالکون هوی هفته گذشته به فضا پرتاب شد و بوستر مرکزی آن در دریا فرود آمد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دیلی میل، اسپیس ایکس اعلام کرده قسمت مرکزی موشک فالکون هوی را گم کرده است. طبق اعلام این شرکت شرایط نامساعد جوی سبب شده قسمت مرکزی موشک هنگام انتقال به ساحل فلوریدا گم شود.

شرکت موشک سازی الون ماسک روز پنج شنبه با ارسال فالکون هوی به فضا و بازگشت سه بوستر موشک به زمین برای نخستین بار، تاریخ ساز شد. دو قسمت موشک در خشکی فرود آمدند. اما قسمت مرکزی آن در دریا فرود آمد. شرکت اسپیس ایکس به کمک سیستمی به نام cotograbber که روی کشتی قرار دارد، این قسمت موشک را در دریا شکار کرد تا آن را به خشکی ببرد.

اما طی این سفر همزمان با افزایش سطح دریا، ارتفاع امواج سبب شد قسمت مرکزی موشک از روی کشتی واژگون شود.

در بیانیه شرکت اسپیس ایکس آمده است: تیم احیای شرکت اسپیس ایکس به دلیل شرایط نامساعد دریا نتوانست قسمت مرکزی موشک را در مسیر بازگشت به بندر کاناورال روی عرشه حفظ کنند. همزمان با بدتر شدن شرایط و افزایش سطح آب، بوستر تکان خورد و در نهایت در حالت ایستاده باقی نماند. هرچند ما امیدواریم بوستر را صحیح و سالم به مقر بازگردانیم، امنیت تیم همیشه اولویت ما است.

در حال حاضر فالکون هوی قدرتمندترین موشک جهان است. اهمیت این موشک و مأموریت فضایی هفته گذشته از آن جهت بود که سرآغازی برای انجام مأموریت‌های فضایی با موشک‌های عظیم و چند بار مصرف است که از هزینه‌های پرتاب می‌کاهند.. پیش از این قرار بود در مأموریت آتی این موشک، از سه بوستر مذکور استفاده شود. اما به این ترتیب در مأموریت آتی از یک بوستر مرکزی جدید استفاده می‌شود.

کد N2143049

وبگردی