آفتاب

مدال نقره شطرنج ریکیاویک ایسلند به نوجوان ایرانی رسید

مدال نقره شطرنج ریکیاویک ایسلند به نوجوان ایرانی رسید

تهران - ایرنا - نابغه شطرنج ایران با کسب هفت امتیاز از 9 دور رقابت های شطرنج ریکیاویک ایسلند به عنوان نایب قهرمانی سی و سومین دوره این مسابقات رسید.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، «علیرضا فیروزجا» در این دوره از رقابت ها از 9 دور مسابقه هفت امتیاز کسب کرد و هم امتیاز با نفر نخست به خاطر امتیاز شکنی به عنوان نایب قهرمانی رسید. تنها شکست فیروزجا در این دوره مقابل «لوپلسکو» رومانیایی قهرمان مسابقات رقم خورد. در دور پایانی این رقابت ها نماینده شطرنج ایران مقابل «یوهان هیاتارسون» از کشور میزبان با ریتینگ 2520 به برتری رسید.
6 برد، 2 تساوی و یک شکست در این دوره از رقابت ها در کارنامه نفر نخست شطرنج ایران ثبت شد.
فیروزجا پیش از این عنوان قهرمانی رقابت های 960 ریکیاویک ایسلند را به خود اختصاص داده بود که در خلال این مسابقات برگزار شد.
نخستین دوره مسابقات ریکیاویک ایسلند در سال 1964 برگزار شد. سی و سومین دوره آن از 19 فروردین آغاز و شب گذشته به پایان رسید.
در رقابت های این دوره 249 شطرنجباز از سرتاسر جهان حضور داشتند که «علیرضا فیروزجا» با ریتینگ 2669 بخت سوم قهرمانی معرفی شده بود.
علیرضا فیروزجاه که هم اکنون یکی از استعداد های شطرنج جهان به شمار می رود در سال 2013 و با برتری برابر «احسان قائم مقامی» عنوان قهرمانی کشور را به دست آورد.
نفر نخست ریتینگ شطرنج ایران 2 عنوان قهرمانی المپیاد جهانی زیر 16 سال، عنوان قهرمانی تیمی آسیا، قهرمانی انفرادی شطرنج آسیا در بخش برق آسا، نفر نخست میز چهار قهرمانی تیمی جهان در سال 2019 و مدال طلای میز نخست رقابت های المپیاد زیر 16 سال شطرنج جهان را در کارنامه دارد.
فیروزجا هم اکنون در صدر برترین شطرنج بازان دنیا در رده سنی زیر 16 سال قرار دارد.
ورزشی**2052**1067**
کد N2143045

وبگردی