آفتاب
قائم مقام وزارت امور خارجه پاکستان؛

سفر عمران خان به ایران نتایج پرباری برای روابط دو کشور خواهد داشت

سفر عمران خان به ایران نتایج پرباری برای روابط دو کشور خواهد داشت

اسلام آباد - ایرنا - قائم مقام وزارت امور خارجه پاکستان با اشاره به روابط نزدیک و برادرانه میان جمهوری اسلامی ایران و پاکستان، تاکید کرد که سفر آتی «عمران خان» نخست وزیر پاکستان به تهران نتایج پرباری برای روابط دو کشور خواهد داشت.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، مراسم تودیع و معارفه قائم مقام های سابق و جدید وزارت امور خارجه پاکستان در محل این وزارتخانه با حضور رسانه های محلی و نمایندگان رسانه های خارجی برگزار شد.
خانم «تهمینه جنجوعا» به عنوان بیست و نهمین قائم مقام وزارت خارجه پاکستان و اولین زن دیپلمات که این مقام را بر عهده گرفت، پس از 35 سال فعالیت حرفه ای از مسئولیت خود بازنشسته و «سهیل محمود» سفیر سابق پاکستان در دهلی نو، به عنوان قائم مقام جدید وزارت خارجه این کشور معرفی شد.
خانم جنجوعا در این مراسم طی گفت وگو با خبرنگاران با اشاره به سفر آتی نخست وزیر پاکستان به جمهوری اسلامی ایران، تاکید کرد: سفر عمران خان از اهمیت ویژه برای روابط دوکشور برخودار است.
وی اظهار داشت: سفر عمران خان به تهران از مدت ها پیش در دستور کار قرار داشت و باتوجه به تعاملات حسنه و برادرانه میان ایران و پاکستان، این بازدید به تقویت بیش از پیش همکاری های دوجانبه کمک می کند.
این دیپلمات ارشد دولت پاکستان گفت: روابط صمیمانه ای میان تهران و اسلام آباد برقرار است، آقای ظریف وزیر امور خارجه ایران از زمان آغاز کار دولت فعلی اسلام آباد دو به بار پاکستان سفر کرد و ما معتقدیم سفر آتی نخست وزیر پاکستان، گامی موثر در مسیر تقویت همکاری های دو کشور خواهد بود.
خانم تهمینه جنجوعا تاکید کرد: تحولات منطقه ای یکی دیگر از دلایل سفر نخست وزیر پاکستان به ایران است که اهمیت آن را دوچندان می کند.
وزارت امورخارجه پاکستان دوشنبه گذشته اعلام کرد: «عمران خان» نخست وزیر این کشور به دعوت رسمی «حسن روحانی» رئیس جمهوری اسلامی ایران، اول اردیبهشت (21 آوریل) در سفری دو روزه و رسمی به ایران خواهد آمد. این اولین سفر عمران خان به ایران از زمان تصدی کرسی نخست وزیری پاکستان محسوب می شود.
هیات عالی رتبه نخست وزیر پاکستان متشکل از وزرای دارایی، حقوق بشر، دریانوردی، وزیر امور هماهنگی ایالات، مشاوران نخست وزیر در امور بازرگانی و پاکستانیهای مقیم خارج کشور و تنی چند از مقامات ارشد دولت اسلام آباد خواهد بود.
آساق*272*274**1663**
کد N2143031

وبگردی