آفتاب

توصیه رییس شورای شهر تهران به نهادهای فرهنگی مدیریت شهری

توصیه رییس شورای شهر تهران به نهادهای فرهنگی مدیریت شهری

رییس شورای شهر تهران گفت: نیاز است تا نهادهای فرهنگی مدیریت شهری تصویری واقع گرایانه از نمادهای زیست مسلمانی مانند علی اکبر سلام الله علیها ارائه دهند.

به گزارش خبرنگار مهر، محسن هاشمی در جلسه علنی روز سه شنبه با اشاره به روز جوان گفت: فرارسیدن سالروز ولادت فرزند ارشد اباعبدالله الحسین، علی اکبر سلام الله علیها را که در تقویم روز جوان نامگذاری شده است، گرامی می‌داریم.

با وجود ابعاد برجسته و ویژگی‌های منحصر به فرد شخصیت علی اکبر سلام الله علیه، در رسانه‌ها و تریبون‌های مذهبی، تصویری که از ایشان ارائه می‌شود، ناقص و محدود به چند ساعت واپسین حیات علی اکبر در روز عاشورا است و به حدود سه دهه حیات درخشان این شخصیت برجسته تاریخ اسلام کمتر پرداخته می‌شود.

وی ادامه داد: علی اکبر نه تنها در شجاعت و دلاوری، بلکه در همه صفات انسانی، سرآمد روزگار بوده است و وی نماد عقلانیت، مدارا و فتوت وجوانمردی در صدر اسلام است.

به گفته هاشمی رحمت علی اکبر بیش از غضب او و تدبیرش پیش از شمشیرش عمل می‌کرد، سخاوتش ورای شجاعتش و عقلانیتش حاکم بر جسارتش بود و از آن رو اباعبدالله الحسین، وی را شبیه‌ترین خلق به رسول خدا تشبیه کرد، پیامبری که نماد رحمت الهی و عشق به انسان‌ها بود نه سمبل خشونت.

رئیس شورای شهر تهران تاکید کرد: در روز عاشورا، نخستین فرد از بنی هاشم و تنها شهیدی که امام حسین او را از جنگ و شهادت منع نکرد و بدون گفتگو به او رخصت داد، علی اکبر سلام الله علیها بود با آنکه عزیزترین و والا مقام ترین شهید کربلا نزد امام و خداوند بود. سیره اباعبدالله الحسین در به میدان فرستادن و مقدم کردن عزیزترین فرزندش در شهادت بر دیگران، درسی بزرگ برای حاکمان و مسئولان حکومتهاست که باید در هزینه دادن و فداکاری و گذشتن از خود و خانواده، بر جامعه پیشی بگیرند تا مردم به حقانیت و ارزش راه و هدف آنها پی ببرند.

هاشمی با بیان این که اگرچه میلاد علی اکبر، روز جوان نامگذاری شده است اما سیره و راه او، برای همه اقشار جامعه بخصوص مدیران و مسئولان کشور درس آموز و نیازمند پیروی است، گفت: به ویژه در شرایط دشوار فعلی جامعه که ساده زیستی، دستگیری از نیازمندان و پیشگامی در تحمل سختی‌ها که جز خصوصیات برجسته علی اکبر بود، به شدت مورد انتظار مردم است.

رئیس شورای شهر تهران با بیان این که اگر امروزه که ما با چالش شکاف ارزش‌ها در بخشی از نسل جوان مواجه هستیم، ناشی از عدم ارائه تصویری صحیح از سبک زندگی و الگوی زیست مسلمانی است، گفت: اگر دستگاه‌های فرهنگی مسئول در جامعه به ویژه نهادهای فرهنگی مدیریت شهری بتوانند تصویری واقع گرایانه و بدون اغراق از نمادهای زیست مسلمانی مانند علی اکبر سلام الله علیها که در بردارنده صفاتی نظیر نشاط، عقلانیت، مهربانی، مدارا، بخشندگی و جوانمردی در کنار شجاعت، قدرت و توانمندی است ارائه دهند، نه تنها نسل جوان ما، بلکه هر جان تشنه حقیقت و زیبایی به سوی این سبک زندگی جذب می‌شود و به جای ارائه هنجارهایی توأم با تنش، خشونت و دافعه، تصویری توأم با مهربانی، مدارا، عقلانیت و جاذبه به جامعه ارائه می‌شود.

امیدواریم که با تاسی از رفتارها و زندگی این بزرگ زاده و آقازاده تاریخ اسلام بتوانیم گام در افزایش رضایتمندی و ارتقا خدمت به مردم برداریم.

کد N2142999

وبگردی