آفتاب
ایگور کولاکوویچ:

برای رسیدن به المپیک به محمودی نیاز داریم

برای رسیدن به المپیک به محمودی نیاز داریم

سرمربی تیم ملی والیبال ایران با اشاره به آخرین وضعیت این تیم برای مسابقات پیش رو گفت: امسال سال مهمی در پیش داریم و برای رسیدن به المپیک به شهرام محمودی نیاز داریم.

به گزارش خبرنگار مهر، تمرین تیم ملی والیبال ایران عصر امروز با حضور اصحاب رسانه برگزار شد و ایگور کولاکوویچ سرمربی تیم ملی به سوالات خبرنگاران پاسخ داد.

ایگور کولاکوویچ در ابتدای تمرین درباره برنامه تیم ملی گفت: از ۱۹ فروردین ماه تمرینات خوبی را آغاز کردیم. اگر بخواهم با سال گذشته مقایسه کنم بازیکنان با شرایط بدنی بهتری در اردوی حاضر شدند. از آنها تشکر می‌کنم که به حرفهایم گوش دادند و با آمادگی و شرایط بهتری وارد اردوها شدند و این جای امیدواری برای آینده دارد که می‌تواند به تیم ملی کمک کند.

وی افزود: تعدادی از نوجوانان و جوانان نیز را در اختیار داریم که بعداً به تیم‌های خودشان اضافه خواهند شد. لژیونرها نیز در حال حاضر در اختیار باشگاه‌ها هستند و آنها نیز تا هفته آینده به اردو اضافه می‌شوند. تمرینات تا زمان اعزام به مسابقات لیگ ملت‌ها ادامه خواهد داشت.

سرمربی تیم ملی والیبال درباره دیدارهای تدارکاتی نیز گفت: تا قبل از مسابقات لیگ ملت‌ها هیچ بازی تدارکاتی نداریم چرا که مسابقات اروپایی در حال پیگیری است و نتوانستیم برنامه تدارکاتی داشته باشیم.

ایگور کولاکوویچ در پاسخ به این سوال که آیا نبود بازی تدارکاتی تأثیری در نتایج تیم ملی خواهد داشت یا خیر، افزود: این شرایط برای تمام تیم‌ها تقریباً یکسان است. ما باید خودمان را تطبیق دهیم که با این شرایط در مسابقات شرکت کنیم. با شروع لیگ ملت‌ها می‌توانیم کم کم خودمان را در شرایط مطلوبی قرار دهیم.

وی در پاسخ به این سوال که بازیکنان جوان چقدر شانس حضور در لیست نهایی را دارند، تصریح کرد: ما نمی‌توانیم روند حضور جوانان در تیم ملی را متوقف کنیم. این بازیکنان برای پیشرفت والیبال ایران نیاز دارند تا در اردوها حضور داشته باشند. این کار را نیز ادامه خواهیم داد. تجربه بازی در بزرگسالان برای آینده والیبالی آنها بسیار خوب است. به آنها در آینده این فرصت را خواهیم داد البته این بستگی به این دارد که چقدر آنها از این موقعیت استفاده کنند. تیم بزرگسالان نیاز به خون تازه دارد که با تزریق جوانان محقق خواهد شد و در چند سال آینده این اتفاق رخ می‌دهد.

ایگور کولاکوویچ اظهار داشت: والیبال ایران، بازیکنان جوان، با استعداد و با کیفیت خوبی دارد و این در نتایج مسابقات نوجوانان دیده شد و نشان می‌دهد که در ۱۰ سال آینده، آینده خوبی را شاهد خواهیم بود. سال گذشته بازیکنان بسیاری در لیگ‌های خارجی حضور داشتند که این هم باعث پیشرفت بازی خودشان و هم پیشرفت والیبال ایران می‌شود.

سرمربی تیم ملی در پاسخ به این سوال که چرا از بازیکنان ذخیره لیگ برتر مانند امیرحسین توخته گفت: توخته از جوانان خوب و آینده دار ایران است که در مسابقات قهرمانی جهان نمایش خوبی داشته است. او بازیکن ۱۷ ساله‌ای است که نمی‌توانیم او را بکشیم. توخته در لیست دعوتی‌ها بوده است اما در حال حاضر در اردوی تیم ملی حضور ندارد.

وی درباره نتایج تیم ملی در مسابقات لیگ ملت‌ها افزود: مسابقات لیگ ملت‌ها با حضور ۱۶ تیم برگزار می‌شود که شرایط سختی دارد. مسابقات جذابی خواهد بود و ما برای این مسابقات خواهیم رفت.

ایگور کولاکوویچ درباره دعوت شهرام محمودی به تیم ملی گفت: محمودی بعد از مسابقات لیگ ملت‌ها به ترکیب اضافه خواهد شد. او در حال آماده سازی است تا برای مسابقات آینده در کنار تیم ملی باشد. هدف ما برای انتخابی المپیک است.

وی در پاسخ به این سوال که کار کردن با سه مدیریت متفاوت در دوره حضورش در ایران تأثیری در برنامه‌های بلندمدت او خواهد گذاشت یا خیر، گفت: با توجه به شرایطی که هست من کار خودم را می‌کنم. اگر ۱۰۰ سال دیگر در ایران باشم با تصویر خودم کار می‌کنم و تا موقعی که من را بیرون کنم در ایران می مانم.

ایگور کولاکوویچ در پاسخ به این سوال که امسال، سال مهمی برای والیبال ایران است گفت: بله، مسابقات زیادی از جمله لیگ ملت‌ها، انتخابی المپیک، قهرمانی آسیا، جام جهانی و در صورت نیاز مسابقات انتخابی قاره‌ای را در پیش داریم. هیچ تیمی نمی‌تواند در بالاترین سطح آمادگی خود در تمام مسابقات با ترکیب اصلی حضور داشته باشد. هدف ما رسیدن به شرایط ایده آل و المپیک است به همین دلیل ما نیاز به حضور شهرام محمدی داریم و این برای ما بسیار مهم است. از غفور راضی هستم اما چون هدف ما رسیدن به المپیک دارم نیاز به بازیکنان مطمئن‌تری داریم مانند شهرام محمودی تا بتوانیم به المپیک برسیم.

کد N2142993

وبگردی