آفتاب

بطحایی: مدارس خارج از کشور نباید مانند 40 سال پیش اداره شوند

بطحایی: مدارس خارج از کشور نباید مانند 40 سال پیش اداره شوند

تهران - ایرنا - وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر حفظ کیفیت آموزش در مدارس خارج از کشور گفت: باید از شیوه های نوین در اداره این مدارس استفاده کرد و نباید مدارس خارج از کشور را مانند 40 سال پیش اداره کنیم.

به گزارش سه شنبه شب ایرنا از وزارت آموزش و پرورش، سیدمحمد بطحایی در نشست سرپرستان مدارس خارج از کشور افزود: در یکی دو سال اخیر شاهد روش های جدیدی در عناد دشمنان هستیم اما با تلاش همه دست اندرکاران، این مشکلات در حال مدیریت است.
وی افزود: در این شرایط ایجاد حس همدردی ضروری است، چرا که این موضوع کمک می کند تا از شرایط سخت عبور کنیم.
وزیر آموزش و پرورش با اشاره به وضعیتی که در نتیجه محدودیت های اقتصادی دشمنان به وجود آمده است، تصریح کرد: البته شرایط آموزش و پرورش با سایر وزارتخانه ها متفاوت است و مانند سایر دستگاه ها نمی توانیم فعالیت هایمان در خارج از کشور را تعطیل کنیم، زیرا با تعلیم و تربیت دانش آموزان ایرانی خارج از  کشور سر و کار داریم که تعطیل بردار نیست.
بطحایی ادامه داد: با توجه به شرایط پیش آمده باید روش های جدیدی را در نحوه مدیریت مراکز خارج از کشور به کار بگیریم تا هم کیفیت افزایش یابد و هم کمیت کاهش پیدا کند.
وی از کاهش نیروی انسانی در مدارس خارج از کشور بدون تعطیلی حتی یک مدرسه خبر داد و تاکید کرد: کاهش هزینه های مدارس خارج از کشور در شرایط فعلی اجتناب ناپذیر است لذا باید راهکارهای جدیدی را ارائه داد و از ظرفیت های موجود حداکثر استفاده را کرد.
وزیر آموزش و پرورش گفت: هرگونه اصلاحات در دستورالعمل ها برای افزایش بهره وری از ظرفیت های موجود مدارس خارج از کشور باید در اسرع وقت انجام شود و وزارت امور خارجه نیز آماده همکاری در این زمینه است.
بطحایی تصریح کرد: شرایط موجود نباید باعث شود که رفتار و یا فعالیت معلمان در خارج از کشور شایسته جمهوری اسلامی نباشد، لذا با وجود مسائل و مشکلات، نظارت بر مدارس باید با دقت بیشتری انجام شود.
همچنین رئیس مرکز امور بین الملل و مدارس خارج از کشور نیز در این نشست با ارائه گزارشی از روند اجرایی امور بین الملل و مدارس خارج از کشور، گفت: استفاده از نیروها با حقوق ریالی به جای حقوق ارزی و همچنین بهره مندی از همکاری بازنشستگان از جمله راهکارهای تامین نیروی انسانی در سال 98 خواهد بود.
غلامرضا کریمی از کاهش نیروهای اعزامی خارج از کشور در سال 98 خبر داد و افزود: با وجود مشکلات مالی تا زمانی که شاخص دانش آموزی کاهش نیابد، هیچ مدرسه ای را تعطیل نخواهیم کرد.
شبد**1883**1953**1379
کد N2142852

وبگردی