آفتاب

تاکید استانداری خراسان رضوی بر جدیت در اجرای کارهای زیربنایی درکنترل سیل

تاکید استانداری خراسان رضوی بر جدیت در اجرای کارهای زیربنایی درکنترل سیل

مشهد- ایرنا- مدیرکل سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری خراسان رضوی گفت: باید اجرای کارهای اصولی و زیربنایی در جهت کنترل سیلابها جدی گرفته شود.

احمد قربانی که به دستور استاندار خراسان رضوی برای بررسی آخرین وضعیت شهرستانهای بردسکن، خلیل‌آباد و کاشمر در پی بارندگیهای اخیر به این مناطق سفر کرده است روز سه شنبه در بازدید از شهرستان کاشمر افزود: در کشوری که اقلیمی خشک دارد و سه دهه بحران خشکسالی را پشت سر گذاشته باید شاهد اجرای طرحهایی در استان خراسان رضوی باشیم تا در زمان بارندگیها مردم و مسئولان نگرانی نداشته باشند و با آرامش، از بارش نزولات آسمانی و باران رحمت الهی بهره بگیرند.
وی با قدردانی از افرادی که در روزهای اخیر در مدیریت بحران و پیشگیری و کنترل سیلاب فعال بوده اند ادامه داد: روز گذشته به علت حجم بارندگی بسیار زیاد در بردسکن، وضعیت فوق العاده حادی در این شهرستان وجود داشت و ثبت 100 میلیمتر بارندگی در این شهرستان طی چند دهه اخیر بی‌سابقه بوده است.
مدیرکل سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری خراسان رضوی گفت: بر اثر جاری شدن سیلاب چند روستا در بردسکن آسیب دید که دستگاههای اداری و خدمت رسان اقدامات خوبی انجام دادند و اقدامات لازم دیگری در حال پیگیری است.
قربانی با اشاره به بازدید خود از اقدامات پیشگیرانه شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان کاشمر افزود: در این شهرستان میانگین بارش باران در ایستگاههای هواشناسی 50 میلیمتر گزارش شد اما با کارهای زیربنایی و اصولی که طی دو دهه اخیر در این شهرستان انجام شده بود وضعیت کاشمر در مقابله با سیلاب مطلوب بود.
وی اضافه کرد: طی بازدید از شهرستان کاشمر مشخص شد که در زمینه آبخیزداری، آبخوان‌داری و جمع‌آوری آبهای سطحی در سطح معابر شهری اقدامات و طرحهای خوبی اجرا شده است.
مدیرکل سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری خراسان رضوی گفت: با توجه به اقدامات خوب انجام شده در شهرستان کاشمر می‌توان ادعا کرد در صورتی که حجم بارندگی در این شهرستان بیشتر از این مقدار و حتی به میزان شهرستان بردسکن می بود باز هم اوضاع کاشمر قابل کنترل و مدیریت ‌بود.
قربانی افزود: بنا به دستور شورای هماهنگی مدیریت بحران استانداری خراسان رضوی ارزیابیها از وقوع سیل در این استان در حال انجام است و طی 48 ساعت آینده اعلام خواهد شد.
درادامه این بازدید فرماندار کاشمر هم از همه دستگاههای اجرایی و عضو شورای هماهنگی مدیریت بحران این شهرستان و مردم قدردانی کرد و گفت: در برخی بخشها و روستاها با حضور به موقع و مشارکت فعال مردم از برخی آسیبها و حوادث ناشی از وقوع سیل جلوگیری شد.
محمد علی نبی پور افزود: براساس گزارش ارسالی هواشناسی طی 48 ساعت گذشته بیشترین بارندگی در کاشمر در ایستگاه تنورچه به میزان 78.2میلیمتر و در ایستگاه کاشمربه میزان 39.4 میلیمتر ثبت شده است.
وی ادامه داد: میزان بارندگی از ابتدای سال زراعی کنونی یعنی از ابتدای مهر پارسال در ایستگاه کاشمر 266 میلیمتر بوده است که این میزان در مدت مشابه پارسال 78میلیمتر بوده است.
فرماندار کاشمر با بیان اینکه ازابتدای فروردین امسال تاکنون در ایستگاه کاشمر 97.3 میلیمتر بارندگی به ثبت رسیده است گفت: با هوشیاری و اقدامات به موقع تمامی دستگاههای عضو شورای مدیریت بحران، بخشداران، دهیاران و مشارکت مردم کاشمر به خصوص در روستاها حادثه ناگواری در سیلاب اخیر رخ نداد اما گزارش کامل خسارتهای ریالی پس از جمع بندی اعلام می شود.
نبی‌پور افزود: در حال حاضر راههای شهرستان با تلاش نیروهای راهداری باز است و فقط راه روستایی کلاته نای و گندم ‌بر و راه فرعی روستای زنده جان از توابع بخش مرکزی و راه روستای کلاته تیموراز توابع بخش کوهسرخ مسدود است که امیدواریم با تلاش بخشداریها و دهیاران در کوتاهترین زمان ممکن بازگشایی شوند.
کاشمر در فاصله 228 کیلومتری جنوب غرب مشهد قرار دارد.
1922/7497
کد N2142693

وبگردی