آفتاب

یک مسئول بنیادشهید: امکان اخذ غیرقانونی سهمیه ایثارگری در کنکور وجود ندارد

یک مسئول بنیادشهید: امکان اخذ غیرقانونی سهمیه ایثارگری در کنکور وجود ندارد

تهران- ایرنا- رئیس مرکز حراست بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: با تمهیدات پیش بینی شده امکان اخذ سهمیه ایثارگری خارج از ضوابط و مقررات مصوب در کنکور سراسری وجود ندارد.

به گزارش ایرنا از بنیاد شهید، سجاد قاسمی روز سه شنبه در خصوص امکان سوءاستفاده از موضوع سهمیه کنکور ایثارگری افزود: هموطنان به‌ ویژه خانواده‌ هایی که فرزندانی در آستانه ورود به دانشگاه دارند، باید مراقب سوءاستفاده افراد فرصت‌ طلب و سودجویی باشند که با ادعای اخذ سهمیه ایثارگران به‌ منظور قبولی در رشته‌های شاخص دانشگاه آزاد به خصوص رشته‌های با تقاضای بالا اقدام به اخذ مبالغی از افراد می‌کنند.
وی اظهار داشت: همان ‌طور که مشخص است طبق قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران استفاده از سهمیه ایثارگری در آزمون ورودی دانشگاه‌ها دارای شرایط خاصی بوده و فرد ایثارگر برای بهره‌برداری از این تسهیلات باید شماره رهگیری شناسایی ثبت‌نام را ابتدا از بنیاد شهید مربوطه با توجه به سوابق ایثارگری اخذ و سپس برای بارگذاری در سامانه ثبت‌نام آزمون اقدام کند.
قاسمی تصریح کرد: با توجه به لینک بودن سامانه اطلاعات بنیاد با سازمان سنجش و صحت سنجی اطلاعات اظهارشده راه سوءاستفاده مسدود است و صرفا افراد کلاهبردار از ناآگاهی و جهل افراد مالباخته نسبت به قوانین و روش ها سوءاستفاده می کنند.
وی تأکید کرد: کارت‌های ایثارگری دارای عناصر متعدد امنیتی بوده و مراحل تولید آن در مراکز مختلف طراحی شده است بنابراین امکان جعل و سوءاستفاده به حداقل رسیده است.
قاسمی از عموم شهروندان خواست در راستای جلوگیری از این‌ گونه اقدامات غیرقانونی در صورت برخورد با افراد یا موسساتی که مواردی از این ‌دست را مطرح می‌کنند، بلافاصله موضوع را از طریق شماره‌های تماس 02183232371 و 02183232374 به مرکز حراست بنیاد اطلاع دهند.
اجتمام* 7268*1834
کد N2142231

وبگردی