آفتاب
رئیس سازمان مدیریت بحران کشور:

فعالیت قرارگاه بازسازی و مدیریت جامع بحران سیل آغاز شد

فعالیت قرارگاه بازسازی و مدیریت جامع بحران سیل آغاز شد

تهران- ایرنا- رئیس سازمان مدیریت بحران کشور، از آغاز رسمی فعالیت قرارگاه بازسازی و مدیریت جامع بحران سیل خبر داد و گفت: احکام برخی اعضای این قرارگاه شامل رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره)، رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و معاون اقتصادی وزیر کشور صادر شده است.

به گزارش ایرنا از سازمان مدیریت بحران کشور، اسماعیل نجار روز سه شنبه اظهار داشت: تمام مصوبات قرارگاه بازسازی و بازتوانی جامع مناطق سیل زده به عنوان نمایندگان ویژه رئیس جمهوری، موضوع اصل 127 قانون اساسی به منزله مصوبات هیأت وزیران است و توسط معاون اول رئیس جمهوری برای اجرا ابلاغ می شود و تمام دستگاه های اجرایی موظف به اجرای آنان هستند.
رئیس شورای هماهنگی مدیریت بحران کشور افزود: به منظور تسریع و تسهیل در فرآیند عملکرد و اجرایی شدن اقدامات این قرارگاه کمیته های استانی در استان های هدف متناظر با کمیته های ملی در استان ها با شرح وظایف مشابه زیرنظر قرارگاه استانی بازسازی مدیریت بحران سیل تشکیل و با مسئولیت معاون امور عمرانی استاندار تا پایان مرحله بازسازی فعالیت خواهند داشت.
معاون وزیر کشور با تاکید بر فرابخشی بودن موضوع سیلاب و درگیری هر یک از دستگاه ها و نهادهای ملی در چرخه مدیریت سیلاب تصریح کرد: به منظور انسجام بخشی و اجتناب از موازی کاری و تسریع در امر بازسازی مناطق در ابعاد مختلف انسانی، طبیعی و مالی، تدوین ساختار موقت برای امر بازسازی مناطق سیل زده تحت عنوان «قرارگاه بازسازی و نوسازی جامع مناطق سیل زده» ضروری است.
نجار با بیان اینکه مدیریت سیل در مراحل مختلف نیازمند نگاهی جامع و ارتباط موثر بخش های مختلف در فرآیند تصمیم گیری و اجرا می باشد، اظهار داشت: حسب دستور رئیس جمهوری مبنی بر واگذاری مسئولیت امور سیل به وزیر کشور و با توجه به اینکه بر اساس قانون تشکیل سازمان مدیریت بحران «شورای عالی مدیریت بحران» به منظور هماهنگی فعالیت دستگاه ها و نهادهای وابسته به قوای سه گانه، نیروهای مسلح و تمام نهادها و دستگاه های تحت نظر مقام معظم رهبری با ترکیب اعضا و وظایف مشخص تشکیل و وزیر کشور به عنوان قائم مقام شورای عالی مدیریت بحران محسوب می شود.
وی گفت: بنابراین پیش بینی قرارگاه بازسازی و بازتوانی مدیریت بحران سیل زیرنظر وزیر کشور به لحاظ گستردگی وظایف وزارت متبوع در گستره جغرافیایی کشور و مبانی قانونی موجود، ضروری و اجتناب ناپذیر است.
سازمان مدیریت بحران کشور یک سازمان هماهنگ ‌کننده، سیاستگزار، هدایت ‌کننده و نظارت‌ کننده بر ایجاد آمادگی و مقابله در مقابل انواع حوادث است.
اجتمام**7029*1834
کد N2142109

وبگردی