آفتاب
رئیس سازمان جوانان جمعیت هلال احمر در گفت و گو با ایرنا:

ورزشکاران و هنرمندان برای کمک به سیل زدگان گردهم می آیند

ورزشکاران و هنرمندان برای کمک به سیل زدگان گردهم می آیند

تهران- ایرنا- رئیس سازمان جوانان جمعیت هلال احمر از برگزاری گردهمایی ورزشکاران و هنرمندان برای کمک به هموطنان سیل‌ زده استان های گلستان، لرستان و خوزستان در روز چهارشنبه 28 فروردین همزمان با ولادت حضرت علی اکبر(ع) و روز جوان در پردیس سینمایی بازار بزرگ ایران (ایران مال) خبر داد.

شهاب الدین صابونچی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی ایرنا با اعلام این مطلب اظهار داشت: این گردهمایی با همکاری و مشارکت جمعیت هلال احمر، وزارت ورزش و جوانان، ﺻﻨﺪوق ﮐﻮدﮐﺎن ﺳﺎزﻣﺎن ﻣﻠﻞ ﻣﺘﺤﺪ (یونیسف)، کمیته ملی ورزش و تربیت بدنی کمیسیون ملی یونسکو، کمیته ملی المپیک و کمیته ملی پارالمپیک، معاونت صدا و بنیاد سینمایی فارابی و شمار دیگری از سازمان های مردم نهاد و سمن ها و بخش خصوصی برگزار می شود.
وی ادامه داد: هدف از برگزاری این مراسم مشارکت ورزشکاران و هنرمندان در مسئولیت و همراهی اجتماعی با آسیب دیدگان و متاثرین از سیل اخیر در کشور است که در آن چهره های معروف عرصه های مختلف ورزش و هنر برای گلریزان به نفع سیل زدگان حضور خواهند داشت.
رئیس سازمان جوانان جمعیت هلال احمر اضافه کرد: در این مراسم یاد و نام جهان پهلوان تختی که در حرکت جوانمردانه کمک به زلزله‌ زدگان بوئین زهرا، «پهلوانی» را برای همیشه در ذهن ملت ایران ماندگار کرد، گرامی داشته می شود.
صابونچی توضیح داد: در این مراسم ورزشکاران و هنرمندان گردهم جمع می ‌شوند تا نشان دهند مَنش جهان پهلوانِ ورزش ایران هنوز زنده است، مَنشی که این بار برای کمک به سیل‌ زدگان به نمایش در می‌ آید تا بدانیم تختی و مرامش هنوز زنده هستند.
وی یادآور شد: در این مراسم مردم، وزرشکاران و هنرمندان در پردیس سینمایی بازار بزرگ ایران واقع در بزرگراه همت گردهم می ‌آیند تا با حضور و حمایتشان و اکران فیلم سینمایی غلامرضا تختی با گلریزان دست های مهرورز خود سیل مهربانی را به راه بیاندازند تا قدری از رنج‌ های هموطنان سیل زده را بکاهند.
این مقام مسئول از تمامی آحاد مختلف جامعه به ویژه جوانان و نوجوانان خواست که به منظور مشارکت در تامین نیازهای آسیب دیدگان و متاثرین از سیل و آبگرفتگی در استان های خوزستان، لرستان و گلستان در این گردهمایی با شکوه و صمیمی شرکت کنند.
سازمان جوانان هلال احمر یک نهاد مردمی و داوطلبانه است که افراد از سن کودکی، نوجوانی و جوانی جذب این سازمان شده و مفاهیم اولیه بشردوستی و اصول اولیه هلال احمر را فرا می‌گیرند که هم اکنون این سازمان بیش از هزار و 100 کانون دانشجویی در دانشگاه ها، 800 کانون جوانان در شهرها، 254 کانون طلاب در حوزه های علمیه و 700 کانون روستای فعال دارد که این کانون ها به عنوان تشکلی غیر سیاسی و غیر دولتی به منظور تسکین آلام بشری، تامین احترام انسان ها، کوشش در برقراری دوستی و صلح پایدار میان ملت ها و حمایت از زندگی و سلامت انسان ها فعالیت می کنند.
اجتمام*7029*1193
کد N2141424

وبگردی