آفتاب

اختصاص بیست میلیارد تومان برای اشتغال زایی جوانان

 اختصاص بیست میلیارد تومان برای اشتغال زایی جوانان

وزیر ورزش و جوانان اشاره به اینکه بخش‌هایی از بودجه این وزارتخانه به بخش اشتغال و ازدواج جوانان اختصاص داده شده است گفت حدود ۲۰ میلیارد تومان از تسهیلات در نظر گرفته شده مربوط به طرح های سال ۹۸ به مناسبت اعیاد شعبانیه در حوزه اشتغال زایی جوانان اختصاص خواهد یافت.

به گزارش آفتاب، مسعود سلطانی فر وزیر ورزش و جوانان در آیین رونمایی طرح های اشتغالزایی جوانان که به صورت ویدئو کنفرانس در چند استان کشور انجام گرفت با اشاره به وقوع سیل در استان‌های گلستان، لرستان و خوزستان گفت: با حذف برنامه های عادی هفته جوانان و با رویکرد کمک به سیلزدگان در کنار مردم سیل زده خواهیم بود.


وی کمک‌های نقدی و غیرنقدی و اعزام نیروهای متخصص را از جمله این فعالیتها عنوان کرد و گفت: از ابتدای وقوع سیلاب در کشور شاهد وحدت میام مردم و مسئولان بوده ایم و امیداوریم بتوانیم از آثار مثبت نزولات آسمانی بهترین بهره برداری را صورت دهیم.


سلطانی‌فر با اشاره به اینکه ۴۰ مدیرکل این وزارتخانه زیر چهل سال سن دارند اظهار داشت: در ستاد در حوزه جوانان هر ۴ مدیرکل زیر چهل سال هستند و امیدواریم این اتفاق به توسعه کشور کمک کند.


وزیر ورزش و جوانان اشاره به اینکه بخش‌هایی از بودجه این وزارتخانه به بخش اشتغال و ازدواج جوانان اختصاص داده شده است گفت حدود ۲۰ میلیارد تومان از تسهیلات در نظر گرفته شده مربوط به طرح های سال ۹۸ به مناسبت اعیاد شعبانیه در حوزه اشتغال زایی جوانان اختصاص خواهد یافت.



سلطانی فر وزارت ورزش و جوانان را با توجه به سیاست‌های کلی کشور و مستندات قانونی در خصوص اشتغال زایی گفت: حدود ۵ سال پیش مقام رهبری در یک جلسه تاریخی در جمع مسئولان اجرایی مجموعه سیاست‌هایی را به عنوان مبانی اقتصاد مقاومتی تبیین کردند که نسخه ای برای همه نظام و مردم و قلمداد می‌شود.


وی ادامه داد: خمیرمایه مبانی اقتصاد مقاومتی در واقع استفاده از تمام ظرفیت های اقتصادی و مقابله با تهدیدات داخلی و خارجی است.


وزیر ورزش نام‌گذاری سال‌های مختلف اخیر به ویژه ۵ سال گذشته را با محوریت فعالیت‌های اقتصادی و استفاده از ظرفیت‌های اقتصادی مبتنی بر تأکید ایشان بر نقش اقتصاد در شرایط حاضر کشور دانست و اظهار داشت: بیانات مقام معظم رهبری هم زمان با او دهه فجر و چهلمین سال انقلاب اسلامی که با رویکرد از سرگیری ایشان و محوریت حرکت و با حضور جوانان متمرکز شده بود جهت اجرای نقشه راه اقتصاری کشور است.



سلطانی‌فر ادامه داد: از سال گذشته در این وزارتخانه در بحث اشتغال و جوانان تلاش‌هایی صورت گرفت هر چند ما باید به عنوان دستگاه هماهنگ کننده و ساماندهی موسسات مالی و بخش های دولتی باشیم اما به ایجاد اشتغال و کارآفرینی هم اقدام کردیم.



وی ادامه داد: ایجاد اشتغال و کارآفرینی برای سازمان های مردم نهاد از ۲۵۰۰ ان جی او فراتر رفته است.


سلطانی‌فر گفت: در حالی که در ابتدای سال ۹۲ تعداد سازمان های مردم نهاد فعال حدود ۱۰۰ تا سازمان عنوان می‌شد ما توانستیم در دو سال اخیر هم به رشد کمی قابل توجهی دست یابیم و هم از جهت توانمندسازی زمینه کاری جدید را برای جوانان فراهم کنیم.



وی با تاکید بر اینکه در ارتباط با مسائل جوانان در سال ۹۷ اقدامات قابل توجهی صورت گرفته است اظهار داشت: مجمع ملی سازمانهای مردم نهاد جوانان که از حدود ۱۵ سال پیش و به دنبال شکل گیری آن بودیم و شکل گرفت و با تلاش معاونت جوانان و همکاری سازمان‌های مردم نهاد در دهه فجر سال ۹۷ در کرمان با حضور معاون اول رئیس جمهور ایجاد شد.


وی ادامه داد: مجمع ملی جوانان عالی ترین رکن سازمان‌های مردم‌نهاد شناخته می‌شود.


به گفته وزیر ورزش و جوانان مشکلات حقوقی به رسمیت نشناختن سازمان‌های مردم نهاد جهان طی جلسات فشرده با وزارت کشور برطرف شد.



وزیر ورزش و جوانان گسترش خانه‌های جوان، دفاتر مشاوره‌ای و مهارت‌های سربازان وظیفه در دوره خدمت را از دیگر فعالیت‌های این وزارتخانه عنوان کرد و گفت: اقدامات سال ۹۷ در ابعاد مختلف توانمندسازی استمرار داشته است.



وی افزود: از آغاز سال ۹۸ همزمان با وقوع سیلاب مجموعه وزارت خانه بیش از ۱۱۰۰ سالن ورزشی در اختیار اش را در اختیار ستاد مدیریت بحران کشور قرار دارد و بیش از ۷۰۰ مجموعه تا امروز مورد استفاده قرار گرفته و بیش از ۱۰۰ مجموعه آسیب دیده است.


وزیر ورزش با بیان اینکه ۴۵ محموله شامل مواد مورد نیاز سیلزده در مناطق سیل زده از سوی این وزارتخانه ارسال شده و تمامی مدیران استانی آمادگی دارند که در خدمت ستاد بحران باشند.


وی گفت: با فراهم آوری تسهیلات ۱۳۰۰ میلیارد ریالی سعی کردیم برای ایجاد طرح‌های اشتغالزایی کوچک به ویژه در مناطق محروم اقدام کنیم.


وزیر ورزش خاطر نشان کرد: ۴۰۰ میلیارد ریال از این تسهیلات از سوی بانک قرض الحسنه رسالت به ۹۰۰ میلیارد ریال هم از سوی صندوق کارآفرینی امید تامین شده است.


سلطانی‌فر با اشاره به اینکه هر ساله همزمان با ولادت حضرت علی اکبر (ع) و آغاز هفته جوان برنامه‌های ویژه‌ای از سوی این وزارتخانه و اجرایی می‌شود گفت امسال برنامه‌هایی را برای بدنسازی جوانان پیش‌بینی کرده بودیم که با بحث‌های تمامی برنامه‌های آتی لغو شده و برنامه هایی با رویکرد مناطق سیل زده در نظر گرفته شد.



وی ادامه داد: این وزارتخانه علاوه بر کمک های نقدی و غیر نقدی و اعزام نیروها و در اختیار دادن امکانات موجود در استان‌های سیل‌زده در مراحل بازسازی از استان های لرستان گلستان و خوزستان شرکت خواهد داشت.


سلطانی‌فر با تاکید بر اینکه برنامه‌های با هدف توانمندسازی و جوانان استمرار خواهد یافت گفت: در تمام دنیا سازمانهای مردم نهاد با هدف مشارکت جدی مردم و جوانان است و به عنوان پل ارتباطی میان مردم و دولت و نظام ها عمل می کنند و ما هم می‌خواهیم از این پل ارتباطی کرد برای ارتباط بهتر برقرار کردن مردم و دولت استفاده کنیم.

منبع، فارس

کد N2141415

وبگردی