آفتاب

مچ گیری فناوری هوشمند از دانشجویان حواس پرت در سر کلاس

مچ گیری فناوری هوشمند از دانشجویان حواس پرت در سر کلاس

دانشگاه فناوری سیدنی از همکاری با ایسر به منظور ابداع یک فناوری هوشمند مقابله با حواس پرتی دانشجویان در سر کلاس‌های درس خبر داده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از زددی نت، در قالب این طرح برنامه‌ای بر روی لپ تاپ ها نصب می‌شود که با کنترل ژست‌ها و حرکت صورت و وضعیت چشم و ابروی دانشجو متوجه خواهد شد که آیا وی در حال توجه به مباحث کلاسی است یا هیچ توجهی به مطالب بیان شده توسط استاد ندارد.

هدف از اجرای این طرح، درک بهتر رفتارهای دانشجویان در زمان آموزش آنها و نیز یافتن روش‌هایی به منظور افزایش توجه دانشجویان در زمان حضور در کلاس عنوان شده است.

طرح یادشده که UTS x نام گرفته، داده‌های هر کاربر را علاوه بر بررسی حرکات صورت، از طریق مشاهده وضعیت دست‌ها و نیز حرکات، موشواره، نحوه استفاده از صفحه کلید، قلم دیجیتال و غیره جمع آوری می‌کند.

به منظور حفظ حریم شخصی کاربران، از طریق این برنامه اطلاعات مربوط به چهره افراد جمع آوری نمی‌شود. در حال حاضر ۲۰۰ دانشجو در حال استفاده از برنامه یادشده به طور آزمایشی هستند. اما کاربرد آن کاملاً اختیاری است.

احتمال می‌رود از این برنامه در آینده در برخی مدارس خصوصی استرالیا برای کنترل وضعیت تحصیلی و آموزشی دانش آموزان نیز استفاده شود. برنامه یادشده فعلاً تنها با سیستم عامل ویندوز سازگاری دارد، اما در آینده با سایر سیستم عامل‌ها هم سازگار می‌شود.

برنامه یادشده در سه مرحله وظایف محوله را انجام می‌دهد که عبارتند از جمع آوری داده‌ها، تحلیل داده‌های رفتاری و جمع بندی. در حال حاضر مرحله اول یعنی جمع آوری داده‌های دانشجویان در حال انجام است. زمان اجرای بخش‌های بعدی این برنامه هنوز مشخص نیست.

کد N2141399

وبگردی