آفتاب
سفیر آفریقای جنوبی در تهران:

آفریقای جنوبی متعهد به همکاری های مشترک با ایران است

آفریقای جنوبی متعهد به همکاری های مشترک با ایران است

بندرعباس- ایران- سفیر آفریقای جنوبی در تهران گفت: آفریقای جنوبی با وجود همه چالش هایی که در ایران وجود دارد بدنبال همکاری های مشترک در حوزه های مختلف با ایران متعهد است.

به گزارش ایرنا، «ویکا خومالو» روز دوشنبه در سومین همایش فرصت های سرمایه گذاری استان هرمزگان اظهار داشت: آفریقای جنوبی یکی از کشورهای سرمایه گذار در حوزه تلفن با ایران است اما شرکت های کوچک تری نیز هستند که در ایران سرمایه گذاری کرده اند.
وی ابراز داشت: با وجود اتفاق های سیاسی سال های گذشته، آفریقای جنوبی جزو کشورهایی بوده که میزان سرمایه گذاری ها و همکاری های خود با ایران را ادامه می دهد.
سفیر آفریقا در تهران افزود: آفریقای جنوبی در حوزه معدن در عمق زمین و تکنولوژی ها سرشناس است، اما از طرفی در حوزه های گردشگری و دریانوردی نیز نقاط مشترک دیگری بین ایران و این کشور وجود دارد که می توان توجه بیشتری به این مقوله ها داشت.
خومالو یاد آورشد: تلاش ما بر این بوده که در حوزه اقیانوس شناسی و بهره وری از اقیانوس ها و همچنین میزان بهره برداری مان را به حداکثر برسانیم و معتقدیم جمهوری اسلامی ایران و آفریقای جنوبی می توانند در حوزه های آبی و دریانوردی منافع مشترکی داشته باشند.
سفیر آفریقای جنوبی در تهران اضافه کرد: همایش یاد شده فرصتی است که شرکت های آفریقایی می توانند در بندرعباس نیز سرمایه گذاری های خوبی انجام دهند.
وی ابراز داشت: با این که تازه وارد کشور ایران شده ام اما به واسطه مهمان نوازی با مردم حس خوبی دریافت کرده ام و این کشور در سال های اخیر توانسته است دستاوردهای بزرگی را به دست بیاورد.
وی اظهار داشت: از طرف کشور خودم (آفریقای جنوبی) برای حضور در این همایش فرصت های سرمایه گذاری در ایران تشکر ویژه دارم و قدردان استانداری هرمزگان و سازمان سرمایه گذاری استان هرمزگان هستم.
9887/7195/6048
کد N2141161

وبگردی