آفتاب
دبیر کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران:

مصوبه شورا درخصوص محدوده طرح ترافیک به بدترین شکل اجراشد

مصوبه شورا درخصوص محدوده طرح ترافیک به بدترین شکل اجراشد

دبیر کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران گفت: منتظر نظر مراجع قضائی و نظارتی درخصوص عوارض زوج و فرد هستیم و مصوبه شورا در این رابطه به بدترین شکل اجرایی شد.

محمد علی کرونی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به این که متأسفانه به علت عدم اطلاع رسانی مناسب از سوی معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، روزانه با تعداد زیادی از مراجعات همشهریان تهرانی مواجهیم که از کسر عوارض تردد در محدوده زوج و فرد گله مند هستند گفت: واقعاً در این خصوص پاسخی برای آنها نداریم جز اینکه حوصله کنند و منتظر نظر مراجع نظارتی و قضائی باشند مردم از این همه بهم ریختگی در اجرای طرح جدید ترافیک گلایه مند هستند.
کرونی با بیان این که هنوز هم در خروجی‌های محدوده زوج و فرد دوربین نداریم گفت: کماکان از تمامی ترددکنندگان در این محدوده به یک میزان عوارض کسر می‌شود و این مصداق بارز بی عدالتی است.

دبیرکمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران تاکید کرد: متأسفانه به بدترین شکل ممکن مصوبه شورا اجرایی شد و این باعث شد آثار مثبت اجرای طرح هم تحت تأثیر قرار بگیرد دلیل این همه اصرار و همراه کردن نظر افراد غیرمتخصص جهت اخذ عوارض از محدوده زوج و فرد برای ما مشخص نیست احتمالاً بر می‌گردد به کسری درآمد ناشی از اجرای طرح.


وی در پاسخ به پرسشی در خصوص درخصوص صحبت‌های شهردار مربوط به تأیید ایمنی از سوی مشاور و پیمانکار پروژه خط ۶ گفت: طراح حق و صلاحیت تضمین کیفیت ندارد، مشاور ایمنی یا شرکت بیمه ذیصلاح این صلاحیت را دارند.

به گزارش مهر، شهردار تهران صبح امروز در جمع خبرنگار ان در خصوص تجمع رانندگان مینی بوس و تاکسی فرودگاه امام گفته بود این اعتراض مربوط به مصوبه شورای شهر تهران است. کرونی در توضیح این موضوع گفت: بحث مصوبه شورا نیست. دقیقاً موضوع عدم اجرای مصوبه شوراست معاونت حمل و نقل مدتی است به خودروهای پلاک ع قول می‌دهد که عوارض تردد در محدوده را با تخفیف برایشان حساب می‌کند درصورتی که این موضوع محقق نشده و متأسفانه دارندگان این گروه از خودروها را به شورا ارجاع می‌دهند در مجموع مبلغی حدود ۱ میلیارد تومان برای خودروهای پلاک ع عوارض صادر شده است.

تعدادی از رانندگان مینی بوس های دارای پلاک عمومی با پارک خودروهای خود مقابل در خیابان بهشت و سردادن شعارهایی خواستار دریافت سهمیه طرح ترافیک شدند. این افراد پیش از این و در سال گذشته نیز خودروهای خود را مقابل ساختمان شورا آوردند.

یکی از تجمع کنندگان گفت: سال گذشته نداشتن طرح ترافیک موجب جریمه‌های زیادی شد که بخشی از جرایم با مساعدت مدیریت شهری بخشیده شد.وی تأکید کرد: اکنون که زمان بررسی طرح ترافیک سال آتی است، انتظار داریم مینی بوسها مشمول سهمیه طرح شوند.

کد N2140890

وبگردی