آفتاب
در آستانه اعزام به مسابقات کسب سهمیه المپیک؛

شناگران همچنان آواره/ تمرینات نامنظم ملی پوشان

شناگران همچنان آواره/ تمرینات نامنظم ملی پوشان

تیم ملی شنا در آستانه اعزام به مسابقات کسب سهمیه المپیک توکیو در بدترین شرایط تمرینی قرار دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، تیم ملی شنا سوم اردیبهشت ماه عازم مالزی است تا در نخستین مسابقات کسب سهمیه المپیک ۲۰۲۰ شرکت کند. در همین راستا ملی پوشان از ۵ فروردین ماه تمرینات خود را زیر نظر خشایار حضرتی، مربی تیم ملی در استخر قهرمانی آزادی آغاز کردند اما بعد از پایان تعطیلات خبری مبنی بر تعطیلی استخر قهرمانی آزادی در خبرگزاری‌ها منتشر شد تا جامعه شنا در شوک فرو رود.

* هنوز خبری از بازگشت شناگران به خانه نشده است
در حالی که حریفان با بهترین امکانات در حال آماده سازی برای کسب ورودی المپیک هستند شناگران ایرانی از تنها استخر استاندار کشور محروم شدند. طبق اعلام روابط عمومی مجموعه ورزشی آزادی، استخر قهرمانی در اختیار فدراسیون نجات غریق قرار گرفت! در واقع استخر قهرمانی به فدراسیون همگانی تعلق گرفت و همین موضوع واکنش‌های بسیاری از سوی رسانه‌ها به همراه داشت تا اینکه وزارت ورزش به موضوع ورود کرد و با برگزاری جلسه‌ای ویژه با حضور محسن رضوانی، رئیس فدراسیون شنا، حسن کریمی، مدیر شرکت توسعه و تجهیز اماکن ورزشی، علی اکبر شعبانلو، مدیر مجموعه ورزشی آزادی و محمدرضا داورزنی، نماینده وزارت ورزش وزارت به شدت با تصمیم واگذاری استخر قهرمانی به نجات غریق مخالفت کرد و قرار بر این شد پس از جلسه دیگر در وزارت ورزش استخر آزادی به فدراسیون شنا تعلق گیرد و تعیین تکلیف استفاده سایر رشته‌ها از این استخر با تعامل صورت گیرد.

* در آستانه اعزام به مسابقات المپیک و همچنان بلاتکلیف
حال پس از گذشت چند روز هنوز خبری نشده و شناگران که در آستانه اعزام به مسابقات کسب سهمیه هستند همچنان بلاتکلیف هستند و تمرینات خوبی انجام نمی‌دهند چرا که استخری وجود ندارد!

* برگزاری نامنظم تمرینات
خشایار حضرتی مربی تیم شنا ایران در گفتگو با خبرنگار مهر، درباره وضعیت تمرینی شناگران در آستانه اعزام به مسابقات کسب سهمیه المپیک توکیو گفت: در حال حاضر تمرینات به صورت نصفه و نیمه برگزار می‌شود، برخی از ملی پوشان مانند بنیامین قره حسنلو چند روزی تمرین نداشته اند. با توجه به واگذاری استخر آزادی تمرینات به صورت نا منظم در استخر ۹ دی انجام می‌شود اما این استخر برای تیم ملی واترپلو است و همچنین مسیر رفت و آمد برای برخی شناگران سخت است. وضعیت استخر آزادی مشخص نیست و امروز و فردا می‌کنند.

مربی تیم ملی شنا ادامه داد: سوم اردیبهشت به نخستین مسابقه کسب ورودیه المپیک اعزام خواهیم شد و اواخر خرداد نیز مسابقه‌ای دیگر در پیش داریم.

* آسیب روحی و بدنی به شناگران وارد شد
وی در پاسخ به این سوال که قره حسنلو و انصاری از شانس‌های کسب سهمیه به شمار می‌رفتند با این اتفاقات هنوز شانسی وجود دارد یا خیر؟ گفت: از نظر بدنی، تمرینی و روحی آسیب زیادی به ملی پوشان وارد شده است. در ابتدای فصل مسابقات کسب سهیمه قرار داریم که متأسفانه با مشکل استخر مواجه شدیم. در مسابقه اول می‌توانستیم شناگران را برای نزدیک شدن به ورودی و بر طرف کردن ایرادات آماده کنیم تا در مسابقه اصلی بتوانیم سهمیه را به دست آوریم. در خبرها شنیدیم استخر به فدراسیون شنا واگذار شد اما هنوز اتفاقی رخ نداده است.

کد N2140868

وبگردی