آفتاب

سیلاب 11مسیر ارتباطی جنوب سیستان و بلوچستان را بست

سیلاب 11مسیر ارتباطی جنوب سیستان و بلوچستان را بست

فرمانده پلیس راه جنوب سیستان و بلوچستان گفت: طغیان رودخانه های محلی از روز گذشته تاکنون سبب بسته شدن 11 مسیر ارتباطی در جنوب این استان شده است.

سرهنگ یدالله ستوده روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: هم اینک مسیر اسپکه - فنوج، نیکشهر - بنت، چاهان - زرآباد، ایرانشهر - مهرستان، دلگان - زهکلوت، ایرانشهر- خیرآباد، فنوج - رمشک، دلگان - ایرانشهر، قصرقند - نیکشهر، بزمان - دلگان و جلگه -ایرانشهر بسته است.
وی افزود: با توجه به بارندگی های شدید و لغزنده بودن جاده ها رانندگان در سایر مسیرهای ارتباطی جنوب سیستان و بلوچستان با احتیاط رانندگی کنند.
فرمانده پلیس راه جنوب سیستان و بلوچستان گفت: بازگشایی مسیرها توسط نیروهای راهداری در حال انجام است.
مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: در شبانه روز گذشته شدت و گستره مکانی فعالیت سامانه بارشی در استان گسترش یافت به طوریکه تا شب گذشته از حدود 140 نقطه بارندگی گزارش شد و بیشینه بارش ها به 83 میلی متر رسید.
حسن حیدری اظهار داشت: همانطور که انتظار می رفت امروز فعالیت سامانه بارشی در سیستان و بلوچستان به اوج خود رسید و براساس آخرین اطلاعات دریافتی حداقل 140 نقطه استان را فرا گرفت که در نتیجه این فعالیت برخی رودخانه های محلی و معابر شهرها و روستاهای استان دچار آبگرفتگی شدند.
وی ادامه داد: این سامانه به لحاظ پوشش مکانی و‌ هم به لحاظ شدت ریزشی قوی ظاهر شد و ریزش های متوسط تا سنگین در پی داشت به طوریکه میزان بارش ها در 30 ایستگاه هواشناسی و بارانسنجی سیستان و بلوچستان به 30 میلی متر و بیشتر از آن رسید.
مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان افزود: از 17 ایستگاه بارش های 40 میلی متر و بیشتر از آن گزارش شده که بارش های هفت ایستگاه 50 میلی متر و بیش از آن بوده است.
وی بیان کرد: هم اینک بارش باران در برخی نقاط سیستان و بلوچستان نظیر مهرستان ادامه دارد و انتظار می رود ریزش ها به تناوب تا امروز در برخی نقاط استان ادامه یابد.
حیدری ادامه داد: اگرچه وقوع این بارش ها منجر به سیلابی شدن برخی معابر و رودخانه های شهرستان های سیستان و بلوچستان شد، اما با توجه به کسری بارش و وضعیت منابع آبی استان، بارندگی های کنونی تا حدودی به تقویت سفره های آب زیر زمینی و مخازن سدها کمک می کند هر چند نمی تواند خشکسالی های گذشته را جبران کند.
7316**3213
کد N2140722

وبگردی