آفتاب
مسابقات بین المللی قرآن کریم دانش آموزان جهان اسلام/

دانش آموزان ایرانی بر سکوی اول رشته حفظ و قرائت قرآن ایستادند

دانش آموزان ایرانی بر سکوی اول رشته حفظ و قرائت قرآن ایستادند

تهران- ایرنا- نفرات برتر ششمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم دانش آموزان جهان اسلام عصر امروز (25 فروردین ماه) معرفی شدند و «امیر حسین رحمتی» در رشته قرائت و «زینب امین پور» در جایگاه اول ایستادند.

به گزارش خبرنگار حوزه آموزش ایرنا، در این آئین که بعدازظهر یکشنبه در مصلای امام خمینی(ره) برگزار شد، برگزیدگان مسابقات بین المللی قرآن کریم در بخش بزرگسالان و روشندلان هم معرفی شدند.
«عبدالعلی عبدالرحیم محمدحاجی» از کشور کنیا، «علی فیضی» از ایران و «محمود ابوالخیر ناصیف» از سوریه، عنوان نفرات اول تا سوم بخش حفظ قرآن کریم را در بخش دانش آموزی این رقابت ها از آن خود کردند.
همچنین در رشته حفظ قرآن دختران دانش آموز «زینب امین پور» از ایران، «فیضا نرگس» از ترکیه و «ریم اشبول» از اردن در جایگاه اول تا سوم قرار گرفتند.
در رشته قرائت پسران دانش آموز نیز «امیر حسین رحمتی» از ایران، «سید یاسین حسینی» از افغانستان و«محمد رفقی هواری» از اندونزی اول تا سوم شدند.
ششمین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم دانش‌آموزان جهان اسلام که از 21 تا 25 فروردین برگزار شد. این دوره از رقابت ها برای اولین بار با مسابقات بین المللی قرآن کریم بزرگسالان و با همت سازمان اوقاف و امور خیریه همزمان بود.
این دوره از مسابقات، میزبان 31 دانش آموز از 21 کشور بود که در بخش پسران، «امیرحسین رحمتی» از استان گلستان نفر برتر در رشته قرائت و «علی فیضی» به عنوان حافظ کل در رشته حفظ و در بخش خواهران «زینب امین پور» در رشته حفظ، نمایندگان ایران در این رقابت‌ها بودند و در این بخش به دلیل به حد نصاب نرسیدن دختران متقاضی، رشته قرائت برگزار نشد.
علمی **1883**9129
کد N2140541

وبگردی