آفتاب
رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور:

تمام اسناد ثبتی منطقه پلدختر قابل بازیابی است

تمام اسناد ثبتی منطقه پلدختر قابل بازیابی است

تهران- ایرنا- رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: تمام اسناد ثبتی پلدختر قابل بازیابی است و اسناد مفقود شده در مناطق سیل‌زده ظرف 10 تا 15 روز صادر می‌شود.

به گزارش ایرنا از سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، احمد تویسرکانی روز یکشنبه در نشست فرماندهان حوزه‌ها و پایگاه‌های مستقل مقاومت بسیج و شورای فرماندهی مرکز بسیج قوه قضاییه با اشاره به حد و مرز و سوابق مالکیتی در سیل اخیر گفت: آرشیو کردن سوابق از اقدامات انجام شده این سازمان است و درحدود 500 میلیون برگ از پرونده‌های ثبتی را آرشیو کرده ایم.
وی افزود: در پلدختر پرونده‌ها از طبقه زیرزمین به بالا منتقل شد و در حالی که همه تجهیزات در آب رفته بود، اما به دلیل اینکه این سوابق تصویربرداری شده، نگرانی نداریم و اسناد قابل بازیابی است.
رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور درباره حدود مالکیت‌ها بیان کرد: بخش زیادی از مالکیت‌های مسکونی و تقریبا 100 درصد تحت سیستم کاداستر قرار دارد و ما وابستگی به عوارض طبیعی نداریم. در بخش مالکیت دولتی، متاسفانه دولت کمتر پای کار آمده و در بخش مالکیت مزروعی نیز قانون جلوی آن را گرفته که باید اصلاح شود.
تویسرکانی با اشاره به اینکه در مناطق سیل زده ظرف 10 الی 15 روز اسناد مفقود شده صادر می شود، افزود: این استان‌ها را تجهیز کردیم تا در صورت مراجعه در کمترین زمان و طی 10روز مهلت اعتراض اگر مفقود شده، سند مالکیت صادر شود.
وی به شهرداری‌ها تذکر داد که مانع از ساخت و ساز‌های غیرمجاز شوند و موارد را به دستگاه قضایی اعلام کنند تا با وضعیتی مواجه نشویم که هزینه اضافی را شاهد باشیم.

* بسیج گره های بزرگی را باز کرده است
رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور ضمن تبریک اعیاد شعبانیه از بسیج و بسیجی به عنوان افتخاری بزرگ یاد کرد که همه وظیفه دارند از آن صیانت و حفاظت کنند.
وی افزود: بسیج گره‌های بسیار بزرگی را از جامعه، مردم و امت اسلامی برداشته است و همین بس که امروز، دشمنان ما، دشمنان شماره یک بسیج هستند و این مساله حکایت از راه درستی است که بسیج و سپاه در جامعه طی می‌کند.
تویسرکانی افزود: آمریکا امروز باوجود ایجاد هزینه برای القای شعار‌هایی مثل احترام به قواعد بین المللی و دفاع از حقوق بشر، آنها را زیر پا می‌گذارند و تصمیم‌هایی را به انجام می‌رسانند که در تعارض با قواعدی است که خود آن را شعار می‌دادند.
وی تاکید کرد: وقتی دشمنان به راحتی رکن اصلی نیروی دفاعی و نیروی نظامی یک کشور را جزو گروه تروریستی قرار می‌دهند و مقررات بین المللی را زیر پا می‌گذارند، نشان دهنده این است که حرکت سپاه و بسیج در این مسیر درست و اصولی است.

* با اصلاح شیوه های اداری پاسخگوی نیاز مردم باشیم
تویسرکانی افزود: امروز فکر بسیجی باید بتواند بهتر از قبل به وظیفه خود عمل کند، طی 40سال گذشته شاهد توطئه‌های دشمنان همچون جنگ و شبیخون فرهنگی بودیم که اگر در یک نظام سیاسی عادی بود، باعث فروپاشی آن نظام می‌شد اما با درایت رهبر انقلاب و اتحاد ملت نقش بر آب شد.
وی گفت: در نظام اداری کشور و بسیج شاخه ادارات، نیازمند نگاه انقلابی هستیم و با این نگاه می‌توانیم آسیب‌ها را پشت سر بگذاریم. امروز دغدغه جامعه ما رفع مشکلات نظام اداری است و بی شک این نگاه و شیوه‌های اداری باید اصلاح شود تا بتوانیم پاسخگوی نیاز مردم باشیم.

* دستگاه قضایی نیازمند اصلاح است
رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با اشاره به انتصاب آیت الله سید ابراهیم رئیسی به عنوان ریاست قوه قضاییه گفت: این موضوع فرصت خوبی است که تحولات در قوه قضاییه رقم بخورد و دستگاه قضایی نیازمند اصلاح است تا بیش از گذشته به وظایف خود عمل کند.
وی گفت: در سازمان ثبت تلاش کردیم تا مجموعه ما مفید باشد و منافع بیش از هزینه‌ها باشد و امید است این نگاه روز به روز گسترده و بهره وری ما بیشتر شود.
اجتمام*1003*1193
کد N2140493

وبگردی