آفتاب
رئیس سندیکای تولیدکنندگان مکمل های غذایی و رژیمی:

مصرف غیرمنطقی از مشکلات حوزه مکمل ها است

مصرف غیرمنطقی از مشکلات حوزه مکمل ها است

تهران- ایرنا- رئیس سندیکای تولیدکنندگان مکمل های غذایی و رژیمی گفت: مصرف غیرمنطقی، غیرضروری و ناکارآمد از مشکلات حوزه مکمل ها به شمار می‌رود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، عباس کبریایی زاده روز یکشنبه در نشست خبری هفتمین همایش مکمل های غذایی و ورزشی افزود: مصرف مکمل بدون تجویز پزشک در حوزه ورزش از دیگر چالش های مصرف مکمل ها است که مخاطبان اصلی آن را جوانان تشکیل می دهند.
وی با بیان اینکه مکمل های تولید داخل کل نیاز جامعه را تامین می کند، افزود: دنیای مکمل ها برخاسته از شهرنشینی و تغییر سبک زندگی است.
وی ادامه داد: صنعت مکمل ها ابتدا در ایران برای اقشار خاصی تولید می شد و عمده آنها مانند آهن و ویتامین آ از طریق شبکه بهداشت توزیع می شد، سپس در دهه 80 با هجمه واردات مکمل ها از جمله گلوکزامین ها مواجه شدیم و مکمل های تولید داخل مانند مولتی ویتامین ها به محاق رفت.
رئیس سندیکای تولیدکنندگان مکمل های غذایی و رژیمی گفت: در آن زمان 95 درصد بازار مکمل های ایران در اختیار واردکنندگان قرار گرفت اما امروز 80‌ درصد مکمل ها تولید داخل هستند.
کبریایی زاده در ادامه به قاچاق مکمل ها اشاره کرد و افزود: سالم ترین زنجیره تامین مکمل، تامین کالا از محصولات تحت نظارت وزارت بهداشت است.
وی تاکید کرد: سامانه رهگیری و اصالت فرآورده های دارویی در مورد تمام مکمل ها نیز اعمال شده است.
وی ادامه داد: خطرناک ترین رفتار این است که مردم مکمل ها را از بازار سیاه و قاچاق تهیه کنند.

* فوتبالیست ها بیشترین مشاوره مکمل ها را از مربیان خود می گیرند
دبیرعلمی هفتمین همایش مکمل های غذایی و ورزشی گفت: تحقیقات در دانشگاه علوم پزشکی تهران نشان داده است که کشتی گیران و فوتبالیست ها بیشترین مشاوره مکمل ها را از طریق ورزشکاران قدیمی و مربیان خود می گیرند.
فرزین حلبچی افزود: قسمت عمده ای از دستمزد مربیان از تجویز مکمل ها به دست می آید درحالیکه این کار غیرقانونی است.
وی ادامه داد: سازمان غذا و دارو به این قضیه ورود داشته است.
حلبچی، بسیاری از مرگ های ناگهانی ورزشکاران را مرتبط با مصرف غیرمنطقی مکمل ها دانست و گفت: این مرگ و میرها به خاطر حفظ حرمت خانواده عنوان نمی شود.
هفتمین همایش مکمل های غذایی و ورزشی چهارم تا ششم اردیبهشت در هتل المپیک تهران برگزار می شود.
اجتمام*9185*1193
کد N2140363

وبگردی