آفتاب

عملیات بازسازی زیر ساخت‌های استان‌های سیل‌زده رو به پایان است

عملیات بازسازی زیر ساخت‌های استان‌های سیل‌زده رو به پایان است

معاون فنی مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت با اعلام اینکه برآورد خسارت سیل به زیرساخت های ارتباطی در سه استان ایلام، کرمانشاه و لرستان انجام شده است، گفت: بر اساس برآورد اولیه بیش از 30 میلیارد تومان خسارت به دلیل سیل و رانش زمین به شبکه فیبرنوری وارد شده است.

به گزارش ایلنا از وزارت ارتباطات، اسماعیل رادکانی با تاکید بر اینکه شرکت ارتباطات زیرساخت هزینه تعمیر و بازسازی فیبرها را تاکنون پرداخت کرده، افزود: عملیات اجرایی به زودی به پایان می رسد زیرا نیاز به برقراری ارتباطات قابلیت وقفه ندارد.

رادکانی با بیان اینکه در زمان وقوع سیل مدیریت بحران در استان های سیل زده موثر بوده است، تصریح کرد: همکاران ما عملکرد خوبی در این حوزه داشتند و علاوه بر قطعی های مکرر فیبر به دلایل فوق الذکر کمترین قطعی ارتباط و سرویس را داشتیم.

 معاون فنی مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت ادامه داد: برخی از قطعی های سرویس به خسارات وارده به شبکه های محلی و اپراتورها مربوط است.

وی با بیان اینکه در حوزه زیرساخت به جز قطعی چند ساعته سرویس در استان ایلام در سایر استان ها به دلیل وجود پروتکش ها و مسیرهای جایگزین قطع ارتباط نداشتیم، اظهار کرد: اتفاقی که در ایلام به لحاظوسعت تخریب افتاد واقعا بی سابقه است.

رادکانی با اشاره به اینکه در حال حاضر قطع سرویس در هیچ استانی به دلیل مسیرهای جایگزین نداریم، گفت: در شهرستان پل دختر با توجه به قطع شدن شبکه های ارتباطی و فیبرنوری ما مسیری 380 متری را با کابل هوایی به کمک پهباد متصل کردیم و فیبر تاریک را نیز  برای افزایش کیفیت خدمات در اختیار مخابرات قرار دادیم .

کد N2140280

وبگردی