آفتاب

کشف و ضبط ۱۹ قلم شیء مربوط به دوره‌های مختلف تاریخی

کشف و ضبط  ۱۹ قلم شیء مربوط به دوره‌های مختلف تاریخی

با تلاش نیروهای یگان حفاظت میراث فرهنگی استان‌های چهارمحال و بختیاری و مرکزی ۱۹ قلم اشیای تاریخی کشف و ضبط شد.

به گزارش ایلنا، سردار سرتیپ دوم امیر رحمت الهی (فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی) با اعلام خبر کشف و ضبط  ۱۹ قلم شیء مربوط به دوره‌های مختلف تاریخی، افزود: یگان حفاظت استان چهارمحال و بختیاری در ادامه رصد و پایش جرائم علیه مواریث تاریخی - فرهنگی و به محض اطلاع از خبر واصله مبنی برنگهداری مقادیری اشیای عتیقه در شهرکرد، با تحقیقات گسترده و تلاش بی وقفه  موفق به شناسایی فرد دخیل درامر قاچاق اموال تاریخی شد.

او افزود: تیم عملیات یگان حفاظت با همکاری عوامل انتظامی و قضایی در عملیاتی غافلگیرانه ضمن مراجعه به محل و دستگیری نامبرده، در بازرسی انجام شده از منزل وی تعداد ۸  قطعه اشیای تاریخی متعلق به دوره متأخر اسلامی به همراه ۲ قبضه تپانچه دست سازکشف و ضبط کردند.

فرمانده یگان حفاظت تصریح کرد: همچنین در اقدامی مشابه از سوی یگان حفاظت استان مرکزی، به محض کسب خبر واصله از دوستداران میراث فرهنگی در خصوص خرید و فروش اشیای تاریخی، اکیپ یگان حفاظت با هماهنگی عوامل انتظامی و اخذ مجوز قضایی، در عملیاتی ضربتی موفق به کشف و ضبط ۱۱ قلم شیء تاریخی مربوط به سده‌های چهارم و پنجم هجری قمری شدند.

سردار رحمت الهی خاطرنشان کرد: در این رابطه افراد دستگیرشده و به همراه پرونده متشکله برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی استان  معرفی شدند.

کد N2140215

وبگردی