آفتاب

ظریف: اقدام نابخردانه آمریکا در توهین به سپاه باعث همدلی در کشور شد

ظریف: اقدام نابخردانه آمریکا در توهین به سپاه باعث همدلی در کشور شد

تهران- ایرنا- وزیر امور خارجه گفت: اقدام نابخردانه آمریکایی ها در توهین به نماد مقاومت و ایستادگی یعنی سپاه پاسدران انقلاب اسلامی باعث همدلی،هماهنگی و همراهی بیشتر بین دستگاه های مختلف کشور شد.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا «محمد جواد ظریف» در مراسم رونمایی از سایت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه گفت اظهارداشت: امسال چندمین سالی است که مقام معظم رهبری با هدف پیشبرد اقتصاد مقاومتی سال را به عنوان سال رونق تولید نامگذاری کردند. این امر وظیفه مهمی بر عهده همه دستگاه های دولت و سازمان‌های حاکمیتی و غیرحاکمیتی قرار می‌دهد که نیاز هست با همدلی همکاری و کوشش کار را به نتیجه برسانیم.
وی با اشاره به بارش باران و وقوع سیل در برخی استان های کشوراضافه کرد: خوشحالیم که امسال با رحمت خداوند که باران رحمت سرازیر شد، همدلی و هماهنگی میان مردم در رسیدگی به وضعیت هموطنانی که از باران های فراوان و سیل آسیب دیدند این همدلی هماهنگی و همکاری کاملا خود را نشان داد و مردم و حاکمیت به صورت یکپارچه برای کمک به سیل زدگان شتافتند.
وزیر امور خارجه با اشاره به اقدام آمریکایی ها در قرار دادن نام سپاه در لیست گروه های تروریستی گفت: اقدام نابخردانه آمریکایی ها در توهین به نماد مقاومت و ایستادگی یعنی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی باعث همدلی و هماهنگی و همراهی بیشتر بین دستگاه‌های مختلف شد.
ظریف با بیان این که امیدواریم امسال سالی پر برکت و پر از دستاورد و موفقیت برای کشور باشد، گفت:از آقای انصاری که بعد از تاسیس معاونت دیپلماسی اقتصادی با یک روحیه جهادی و با ابتکار عمل در همه حوزه ها کار را یک سال گذشته پیش بردند تشکر می کنم. گرچه با هدفی که برای هماهنگی اقتصادی داریم هنوز فاصله داریم ولی برای سال اول معاونت دیپلماسی اقتصادی مثال بسیار خوبی بوده و این مرهون تلاش و کوشش آقای انصاری و همکارانشان است.
وزیر امور خارجه افزود:امیدوارم این اقدام ( راه اندازی سایت دیپلماسی اقصادی) یک حلقه وصل بین وزارت امور خارجه به عنوان دیده بان کشور و معرفی کننده امکانات در دنیا به مردم کشور، چه بخش خصوصی و چه بخش دولتی ایجاد کند و این ما بتوانیم در ارائه اطلاعات تلاش کنیم.
وی با بیان این که امیدوارم مرحله بعدی این کار که معرفی توانمندی های اقتصادی ایران به سراسر دنیا هست با کمک فعالان بخش خصوصی و دولتی شکل بگیرد،افزود: برای راه اندازی مرحله بعد به کمک دستگاه ها و بنگاه های خارج از وزارت خارجه نیاز داریم و این هماهنگی و همراهی ملی را می طلبد.
این خبر در حال تکمیل است
سیام**2021**
کد N2139992

وبگردی