آفتاب
عضو شورای شهر تهران مطرح کرد؛

لزوم ساماندهی کمک‌های مردمی برای سیل زدگان

لزوم ساماندهی کمک‌های مردمی برای سیل زدگان

رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی شورای شهر در جریان صحن علنی شورای شهر تهران بر لزوم ساماندهی مشارکت‌های مردمی در جریان کمک به سیل زدگان تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، در جلسه علنی شورای شهر تهران، مجید فراهانی در موافقت با پیشنهاد اضافه کردن واژه «ساماندهی کمک‌های مردمی» در متن لایحه مجوز شهرداری تهران جهت کمک به سیل زدگان گفت: جلب مشارکت‌های عمومی باید از سوی شهرداری تهران دنبال شود، چرا که این امر اهمیت بسیار زیادی دارد.

رئیس کمیته بودجه و نظارت شورای شهر تهران افزود: در زمینه بلایای طبیعی، شهرداری تهران به رسالت خود عمل کرده است؛ فراموش نکرده‌ایم که در زلزله کرمانشاه چگونه اطلاع رسانی صورت گرفته و از سوی شهرداری‌های مناطق، جمع آوری کمک‌های مردمی انجام شد.

وی اضافه کرد: بر اساس روال معمول و اطلاعی که به دست بنده رسیده خود شهروندان به صورت خود جوش، کمک‌های خود را به شهرداری‌های مناطق ارسال کرده‌اند.

فراهانی با ارائه مثالی اظهار داشت: به عنوان نمونه در شهرداری منطقه دو حدود ۷ خاور از کمک‌های مردمی به مناطق سیل زده که حاوی مواد خوراکی، بهداشتی، پتو، چادر اسکان موقت و… بوده، ارسال شده است.

عضو شورای شهر تهران تاکید کرد: بر اساس فرهنگی که در جامعه ایجاد شده، مشارکت‌های مردمی در مناطق مختلف شهرداری وجود دارد و بعضاً از سوی برخی نواحی جمع آوری می‌شود.

وی ادامه داد: معتقدم این کار را باید سر لوحه قرار بدهیم و به مرور شهرداری‌ها به مأمنی برای جمع آوری کمک‌های مردمی و جلب مشارکت آنان تبدیل شود تا رأسا تصدی گری صورت نگیرد و برای اجرای فرآیند این امر نیاز است جهت گیری هایی داشته باشیم.

کد N2139850

وبگردی