آفتاب
رئیس سازمان امور اجتماعی کشور:

1600 مددکار و روانشناس به آسیب دیدگان سیل خدمت رسانی می کنند

1600 مددکار و روانشناس به آسیب دیدگان سیل خدمت رسانی می کنند

تهران- ایرنا- رئیس سازمان امور اجتماعی کشور گفت: به منظور کاهش آسیب های اجتماعی و بازتوانی آسیب دیدگان از سیل اخیر 1600 مددکار اجتماعی و روانشناس برای خدمت به آسیب دیدگان در مناطق سیل زده فعالیت می کنند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی ایرنا تقی رستم وندی روز یکشنبه در یکصد و پانزدهمین جلسه شورای اجتماعی در جمع خبرنگاران افزود: جلسه امروز بدون حضور وزیر کشور برگزار شد زیرا وزیر کشور و سه نفر از وزرای دیگر در مجلس برای پاسخگویی موضوع سیل در کشور حضور داشتند.
وی ادامه داد: وظیفه ما بود که در شورای اجتماعی یک بار به طور جامع بحث حوادث اخیر را بررسی کنیم و ابعاد اجتماعی و نقاط قوت و نعمتی که بارش های اخیر در کشور داشت و آسیب‌هایی را که به طور طبیعی ناشی از چنین حوادثی است، بسنجیم. البته حوادث اخیر هم موجب همبستگی ملی در کشور شد و هم سرمایه اجتماعی و اعتماد عمومی را در کشور ارتقا داد.
رستم وندی اظهار داشت: اگر این حوادث، صحنه و تجلی از روحیه ایثارگری مردم کشور بود اما این موضوع را هم نباید نادیده گرفت که خسارات زیادی به مردم وارد شده و بعضی ها خانه هایشان را از دست داده و مجبور به کوچ و مهاجرت شدند و بین خانواده ها فاصله افتاد و اموال و دارایی خود را از دست دادند. این مسائل می‌تواند منشا برخی از آسیب های روانی و اجتماعی باشد.
رئیس سازمان امور اجتماعی کشور اضافه کرد: از ابتدای حادثه دستگاه‌های حاکمیتی اصلی که در حوزه سلامت روان، بهداشت روان و کاهش آسیب‌های اجتماعی فعال بودند، مداخلات جدی داشتند. وزارت بهداشت به عنوان مسئول اصلی، سازمان بهزیستی، کمیته امداد، هلال احمر و اورژانس اجتماعی پنج دستگاهی هستند که از ابتدای بحران طبیعی اخیر بیش از 1600 مددکار، مشاور و روانشناس را به خدمت گرفتند.
وی خاطر نشان کرد: بر اساس آخرین اطلاعاتی که دادند مثلاً در خوزستان که مشکل آنها حادتر است در 10 شهر عمده ای که آسیب بیشتری دیده این مددکاران و روانشناسان به طور فعال با مردم در اردوگاه ها و محل استقرار مردم حضور پیدا کرده مشکلات آنها را رصد می کنند و به مراکز تخصصی ارجاع می‌دهند.
رستم وندی بیان کرد: گام دومی که از ابتدای حادثه اخیر برداشته شد، ایجاد هماهنگی بیشتر بین فعالیت‌های تشکل‌های مردمی و سازمان‌های مردم نهاد بود. حدود 350 تشکل به طور ویژه از ابتدای این بحران در مناطق آسیب دیده فعالیت داشتند و در حقیقت انواع خدمت را ارائه دادند.
اجتمام*2181*1834
کد N2139777

وبگردی