آفتاب

تفاهم نامه همکاری علمی با فیلیپین مننعقد شد

تفاهم نامه همکاری علمی با فیلیپین مننعقد شد

وزیر علوم و فناوری فیلیپین در مراسم امضای تفاهمنامه گفت: ایران یکی از کشورهای برخوردار از دانش و فناوری در حوزه‌های مهمی مثل نانو است و می تواند افق‌های تازه‌ای برای همکاری دو کشور بگشاید.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از معاونت علمی و فناوری رئیس جمهوری، تفاهم‌نامه همکاری مشترک علمی و فناوری بین معاون علمی و فناوری رئیس جمهور و وزیر علوم و فناوری فیلیپین امضا شد تا راه برای همکاری فعالان علمی و فناوری دو کشور هموار شود. مهم‌ترین هدف این تفاهم نامه همکاری مشترک، ارتقا و توسعه این همکاری‌ها با به کار بستن قوانین و آئین نامه‌های موجود دو کشور است.

«دولا پنیا» وزیر علوم و فناوری فیلیپین در این مراسم، از پیشرفت‌های تأثیرگذار و محوری ایران در فناوری‌های پیشرفته گفت و ادامه داد: ایران در حوزه‌های گوناگون فناوری برخوردار از پیشرفت‌هایی قابل توجه است؛ فیلیپین علاقه دارد تا در حوزه‌هایی چون زیست فناوری کشاورزی، نانوفناوری، علوم اعصاب، پزشکی، دارویی، مواد و ساخت پیشرفته از توانمندی‌های ایران بهره جوید.

به گفته وی کشور ایران به عنوان یکی از کشورهای برخوردار از دانش و فناوری در حوزه‌های مهمی مثل نانو می‌تواند، افق‌های تازه‌ای برای همکاری دو کشور بگشاید.

تبادل و همکاری دانشجویان دکتری و پژوهشگران

وزیر علوم و فناوری فیلیپین تبادل و همکاری دانشجویان دکتری و پژوهشگران را یکی دیگر از محورهای تعامل دو کشور عنوان کرد و گفت: ما همچنین فهرستی از رویدادهای بین المللی در حوزه نانوفناوری داریم و ایران می‌تواند به عنوان یک محور اصلی در حوزه‌های گوناگون پزشکی و فناوری‌های مواد پیشرفته حضوری پررنگ داشته باشد.

همکاری بر اساس توانمندی‌های ایران در فناوری‌های پیشرفته در دستور کار فیلیپین

دولاپنیا ادامه داد: فیلیپین نیز گروه نانوفناوری و مواد پیشرفته، مراکز تحقیقاتی و انستیتو های توسعه فناوری را در اختیار دارد. همچنین در حوزه توسعه فناوری انرژی‌های نو و پیشرفته و تجدید پذیر نیز گام‌هایی برداشته است.

وی افزود: پیشرفت‌های ایران در حوزه‌هایی مانند زیست فناوری کشاورزی خوشحال کننده است چراکه ایران می‌تواند در ذیل همکاری دانشگاه‌های دو کشور، ضمن گسترش دانش و فناوری فیلیپین به توسعه پایدار همکاری‌ها کمک کند.

وزیر علوم و فناوری فیلیپین با بیان اینکه همکاری مشترک علمی و فناوری می‌تواند به دولت‌های دو کشور توسط دانشگاه، مراکز تحقیقاتی و انستیتوها کمک کند، اظهار کرد: ما یک سری مرکز تحقیقاتی داریم که می‌تواند تحت مدیریت متمرکز وزارتخانه و معاونت علمی و فناوری نوع همکاری‌های جدید نه به معنای سنتی آن بلکه از جنس نوآوری و دانش در حوزه‌های یادشده را مدیریت کند.

کد N2139745

وبگردی