آفتاب
رستم‌وندی خبر داد:

بررسی مشکلات سیل‌زدگان در شورای اجتماعی کشور

بررسی مشکلات سیل‌زدگان در شورای اجتماعی کشور

مشکلات مردم سیل‌زده در ابعاد اجتماعی در شورای اجتماعی کشور بررسی شد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی ایلنا، تقی رستم‌وندی، رئیس سازمان امور اجتماعی در صد و پانزدهمین جلسه شورای اجتماعی کشور که صبح امروز در وزارت کشور برگزار شد، درخصوص اقدامات وزارت کشور در زمینه حوادث اخیر (وقوع سیلاب‌ها) گفت: در شورای اجتماعی امروز مسائل را از بعد اجتماعی بررسی کردیم. اگرچه بارش‌های باران نکات خوبی دارد اما باید در ابعاد اجتماعی به مسائل مردم بپردازیم.

وی در ادامه گفت: حادثه اخیر موجب هماهنگی ملی در کشور شده و ما شاهد تجلی روحیه ایثارگری در بین مردم بوده‌ایم. خسارات وارد شده موجب شد که برخی از افراد مهاجرت یا مجبور به کوچ شوند که این امر آسیب‌های مختلفی دارد.

رستم‌وندی همچنین افزود: از ابتدای حادثه دستگاه‌های مختلفی در امور امداد و نجات نقش داشتند که می‌توان به 5 دستگاه در زمینه مددکاری و سلامت اعم از وزارت بهداشت، سازمان بهزیستی، کمیته امداد، هلال احمر و اورژانس اجتماعی اشاره کرد.

رئیس سازمان امور اجتماعی با اشاره به جزئیات این خدمات تصریح کرد: 1600 مددکار، مشاور و روانشناس در این حوادث حضور داشتند تا حوادث اجتماعی حاصل از سیل را در استان‌های سیل‌زده کاهش دهند. همچنین در خوزستان در 10 شهر مددکاران و مشاوران به طور فعال حضور دارند که با حوادث اجتماعی ایجادشده مقابله کنند.

وی درخصوص حضور سازمان‌های مردم‌نهاد اظهار کرد: تا به امروز 350 تشکل مردم‌نهاد به طور ویژه در مناطق سیل‌زده فعالیت داشتند. همچنین در این حادثه ما برنامه‌ریزی منسجم‌تری نسبت به دیگر حوادثی مانند زلزله سرپل ذهاب در سطح ملی و استان داشتیم.

وی در ادامه گفت: کمیته‌ای تشکیل شده تا در این حادثه خسارات را برآورد کنند. همچنین این کمیته بازسازی و نوسازی مناطق آسیب‌دیده را در دستور کار خود دارد و نظارت بر رفتار و عملکرد تمامی افراد حاضر در منطقه که در حال خدمت‌رسانی هستند از دیگر وظایف این کمیته است تا جدا از حوزه اقتصادی، در حوزه اجتماعی نیز کمبودی نداشته باشیم.

کد N2139743

وبگردی