آفتاب

«آشویتس زنان» در نمایشگاه کتاب رونمایی می‌شود

«آشویتس زنان» در نمایشگاه کتاب رونمایی می‌شود

کتاب نمایشنامه «آشویتس زنان» نوشته علی صفری همزمان با برگزاری سی و دومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران رونمایی می‌شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، کتاب نمایشنامه «آشویتس زنان» نوشته علی صفری که به‌تازگی توسط انتشارات آماره چاپ شده، همزمان با برگزاری سی و دومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران رونمایی می‌شود.

نمایشنامه مورد نظر که نسخه چاپی‌اش با مقدمه‌ای از حامد سلیمان‌زاده همراه شده، روایت زندگی زنان در جنگ و تأثیر ویرانگر این رویداد بر زندگی آنان است. نویسنده این اثر با در نظر گرفتن برهه زمانی جنگ جهانی دوم زندگی زنان اسیر در اردوگاه‌های کار اجباری آلمان نازی را به تصویر کشیده و روایت کرده است. مربع، کرونوس، آخرین نبرد، فورمالیته از دیگر آثار نمایشی هستند که تاکنون صفری به نگارش در آورده است.

این نمایشنامه پیش از چاپ سه بار در تهران و شهرستان‌ها روی صحنه رفته است. رها حاجی زینل در سال ۹۵ این اثر را برای نخستین بار در تماشاخانه بازیگاه اجرا کرد. پس از آن امیر جادوسخن از شهر رشت این اثر را در شمال ایران کارگردانی کرد. آخرین مرتبه هم خود نویسنده آن را کارگردانی کرد.

«آشویتس زنان» سابقه حضور در سی و ششمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر را در کارنامه دارد. طراحی جلد کتاب این نمایشنامه توسط امین قنبری طراح و گرافیست برتر جشنواره تئاتر فجر انجام شده است.

این کتاب به‌زودی طی روزهای برگزاری نمایشگاه کتاب تهران رونمایی می‌شود.

کد N2139659

وبگردی