آفتاب

باران شدید 15 شهرستان خراسان رضوی را فراگرفت

باران شدید 15 شهرستان خراسان رضوی را فراگرفت

مشهد - ایرنا - رئیس مرکز پیش بینی اداره کل هواشناسی خراسان رضوی گفت: باران شدید از شنبه شب تاکنون در 15 شهرستان خراسان رضوی گزارش شده است.

یحیی قاینی پور روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بیشترین بارندگی طی این مدت با 31 میلیمتر در شهرستان جغتای و پس از آن با 29 میلیمتر در شهرستان کلات رخ داده است.
وی اظهار داشت: در این مدت بارشهای رگباری در شهرستانهای قوچان، سرخس، سبزوار، چناران، مشهد، نیشابور، کاشمر، گناباد، تربت جام، درگز، فریمان، بردسکن و بجستان گزارش شده است.
وی گفت: بر اساس پیش بینی های انجام شده بارشهای شدید باران که از شب گذشته در خراسان رضوی آغاز شده است تا صبح سه شنبه ادامه دارد و در روزهای یکشنبه و دوشنبه هفته جاری به صورت پرحجم در بیشتر مناطق این استان گسترش خواهد یافت.
قاینی پور افزود: آبگرفتگی معابر، ایجاد روان آب و سیلابی شدن مسیل ها بر اثر این بارشها برای مناطق مختلف استان پیش بینی شده است.
وی با اشاره به کاهش 10 درجه ای دما در خراسان رضوی طی 2 روز پیش رو اظهار داشت: بیشینه دمای امروز مشهد 17 درجه سلسیوس پیش بینی شده که نسبت به روز گذشته هفت درجه کاهش خواهد یافت و فردا نیز به 14 درجه خواهد رسید.
وی گفت: قوچان با کمینه دمای 9 درجه سلسیوس و سرخس با بیشینه دمای 31 درجه به ترتیب سردترین و گرمترین شهرستانهای خراسان رضوی طی 24 ساعت گذشته بوده اند.
3027 / 6053
کد N2139489

وبگردی