آفتاب

سفیر بنگلادش: در پی افزایش همکاری اقتصادی با ایران هستیم

سفیر بنگلادش: در پی افزایش همکاری اقتصادی با ایران هستیم

زنجان- ایرنا- سفیر بنگلادش در تهران با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران یکی از اقتصادهای بزرگ است، گفت: بنگلادش به انرژی، مواد اولیه و محصولات مختلف و متنوعی نیاز دارد، از این رو علاقه مندیم برای پیشرفت با اقتصادهای بزرگی همچون ایران کار کنیم.

به گزارش ایرنا، مجیب الرحمان بویان روز شنبه در دیدار با اعضای هیات نمایندگان اتاق بازرگانی زنجان به ظرفیت‌های بالای این استان در بخش‌های مختلف، تاریخ و اشتراکات فرهنگی و تاریخی بین ایران و بنگلادش اشاره کرد و افزود: آماده انجام اقدامات موثر برای کار با استان زنجان هستیم.
وی با بیان اینکه میزان همکاری‌های بین ایران و بنگلادش باید افزایش پیدا کند، اظهار داشت: به دنبال فراهم کردن زمینه حضور فعالان اقتصادی بنگلادشی در ایران هستیم چرا که ایران همچنان در حال انجام تجارت با دیگر کشورها است.
سفیر بنگلادش در ایران با بیان این که تحریم ها مشکلاتی برای همکاری های اقتصادی با ایران به وجود آورده است، گفت: با وجود شرایط حاضر، تجارت بین دو کشور در شرایط کنونی نیز ممکن است و نیاز داریم تا با یکدیگر کار کنیم.
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان زنجان نیز در دیدار به قابلیت های مختلف این استان در زمینه های گوناگون اشاره کرد و گفت: زنجان دومین قطب نساجی ایران است و یکی از محورهای سرمایه‌گذاری در این حوزه محسوب می شود.
غلامحسین جمیلی با بیان اینکه استان زنجان از تنوع بالای معدنی برخوردار است، افزود: تولیدات این استان در این بخش شامل سرب و روی، مس و کانی‌های غیرفلزی است.
وی به تنوع محصولات کشاورزی استان زنجان اشاره کرد و اظهار داشت: ارزش محصولات تولیدی کشاورزی زنجان به دلیل مولفه‌های غذایی بسیار غنی و قابل توجه است.
رئیس اتاق بازرگانی زنجان با بیان اینکه این استان در حوزه سرمایه‌گذاری خارجی دارای جذابیت‌های مطلوبی است، تصریح کرد: می‌توان چند پروژه را برای همکاری بین زنجان و بنگلادش در نظر گرفت و پس از انجام اقدامات ابتدایی آنها را اجرایی کرد.
وی با بیان اینکه صنایع نساجی می‌تواند نخستین حوزه همکاری 2 طرف باشد، افزود: بازار خوبی در این زمینه در استان و در کشور وجود دارد و بنگلادش می‌تواند در زمینه تامین مواد اولیه این صنعت با استان زنجان همکاری داشته باشد.
جمیلی با بیان اینکه زنجان در حوزه تامین مصالح ساختمانی دارای ظرفیت بسیار خوبی است، اظهار کرد: بر اساس آمار سیمان، قیر و سنگ ساختمانی پیش از این بین 2 کشور مبادله شده و زنجان می‌تواند همچنان در این زمینه نقش داشته باشد.
3088/6085
کد N2138830

وبگردی