آفتاب

دبیرفدراسیون اسکیت: برای کسب مدال به اسپانیا می رویم

دبیرفدراسیون اسکیت: برای کسب مدال به اسپانیا می رویم

تهران - ایرنا - دبیر فدراسیون اسکیت گفت: تیم های اعزامی ایران به رقابت های جهانی 2019 در رشته های مختلف با هدف کسب مدال به اسپانیا می روند.

«مجید هنرجو» امروز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: مسابقات اسکیت در پیکارهای جهانی در رشته های سرعت، اینلاین هاکی، فری استایل و نمایشی در کنار سایر رشته های تحت پوشش فدراسیون جهانی از اوایل تیر ماه امسال در شهر بارسلون برگزار می شود.
وی اظهار داشت: تلاش فدراسیون، اعزام بازیکنانی است که امکان کسب مدال دارند یا حداقل رکورد خوبی از خود به جا بگذارند و در صورتی که در رکوردگیری پیش از اعزام، ورزشکاران در هر رشته ای موفق به ثبت رکورد ورودی لازم نشوند، از اعزام آنها جلوگیری می شود.
دبیر فدراسیون اسکیت تاکید کرد که برای اعزام به رقابت های جهانی هیچ هزینه ای از ورزشکار گرفته نمی شود. تا آنجا که فدراسیون توانایی مالی لازم برای اعزام ورزشکاران به رقابت های جهانی را داشته باشد، آنها را پوشش خواهد داد و در صورت کمبود بودجه از وزارت ورزش و جوانان، کمیته ملی المپیک یا حامی مالی کمک می گیرم.
هنرجو همچنین به برگزاری مسابقات دستجات آزاد سرعت انتخابی تیم ملی مردان و زنان با حضور نمایندگان 20 استان اشاره کرد و افزود: این رقابت ها برای شناسایی برترین های اسکیت در رشته های مختلف از 21 فروردین ماه آغاز شد و تا اواخر اردیبهشت ماه ادامه خواهد داشت تا پس از شناسایی بازیکنان اعزامی، اردوهای تیم ملی آغاز شود.
وی افزود: محمد آرزومند، محمدحسین هنرجو، مجتبی حاجی پور و ابوالفضل مجیدی و همچنین سارا فرشتیان، نگار همایونفر و نگین دادخواه کادرفنی تیم های ملی سرعت مردان و زنان را تشکیل می دهند.
دبیر فدراسیون اسکیت با خرسندی از روند توسعه آیس هاکی در کشور اظهار داشت: برای توسعه رشته اسکیت روی یخ، فدراسیون تلاش های لازم را انجام داده و اکنون در مشهد زمین آیس هاکی فعال است و پیست کوچکی نیز در میرداماد تهران فعالیت می کند و در یکی از فروشگاههای بزرگ تهران نیز پیست اسکیت تا 2 ماه دیگر به بهره برداری می رسد تا رشته های اینلاین هاکی، سرعت، نمایشی و اسکی روی یخ در آن فعالیت کنند.
هنرجو درباره اینکه آیا روکش کردن پیست 200 متر در ورزشگاه آزادی به سرانجام رسید یا خیر؟ گفت: امکانات لازم در پیست اسکیت آزادی فراهم است ولی فعلا به دلیل کمبود بودجه، روکش کردن پیست 200 متر قابل اجرا نیست اما فدراسیون پیگیر این موضوع است.
وی درخصوص برنامه های فدراسیون پس از رقابت های جهانی اسپانیا بیان داشت: برنامه سال 98 در همه رشته ها در سال 97 تدوین شد و در روزها و ماههایی که مشخص کردیم اجرا می شود، ولی مهمترین برنامه برگزاری مسابقات انتخابی تیم های ملی برای حضور در رقابت های جهانی اسپانیا است.
دبیر فدراسیون اسکیت همچنین به توسعه این رشته در شهرهای مختلف کشور اشاره کرد و افزود: علاوه بر تهران و بیشتر استان های کشور، پیست های اسکیت در استان های مازندران و ایلام توسعه خوبی داشته و علاقمندی خانواده ها به تشویق فرزندان خود به این مهم کمک شایانی کرده است.
به گزارش ایرنا، رقابت های اسکیت قهرمانی کشور و انتخابی تیم ملی در بخش سرعت با حضور 13 تیم از مردان و 8 تیم زنان روزهای 22 و 23 فروردین ماه برگزار شد و برترین ها معرفی شدند.
براین اساس، نازنین ادبی، ملیکا منوچهری، نیلوفر حسینی، مهشید کیایی، شادی مالمیر، یکتا محسنی و نیلوفر مردانی در بخش زنان و محمد نعمتی، محمد امین حیدری، امیر حسین حق شناس، دانیال زارع، یونس آقادادی، علی راوری، عرشیا ابراهیمی و میلاد صالحی دربخش مردان به اردوی انتخابی تیم ملی اعزامی به مسابقات جهانی 2019 اسپانیا راه یافتند.
همچنین مسابقات دستجات آزاد اسکیت آلپاین انتخابی تیم ملی اعزامی به مسابقات جهانی ٢٠١٩ اسپانیا در بوستان یاس فاطمیون تهران با حضور50 ورزشکار زن و 55 ورزشکار مرد در ماده های جاینت (مارپیچ بزرگ) و اسلالوم (مارپیچ کوچک) برگزار شد و با قهرمانی اصفهان به پایان رسید.
تیم های از استان های مازندران و تهران نیز در جایگاه های دوم و سوم قرار گرفتند.
ورزشی**9029**1067**
کد N2138823

وبگردی