آفتاب
اخبار کوتاه کانون پرورش فکری؛

انتصاب یک مدیر و یک سرپرست در کانون پرورش فکری

انتصاب یک مدیر و یک سرپرست در کانون پرورش فکری

تهران- ایرنا- مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با صدور حکم‌های جداگانه‌ای مدیر مرکز آفرینش‌های فرهنگی-هنری کانون تهران و سرپرست کانون استان البرز را منصوب کرد.

به گزارش روز شنبه ایرنا از اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون پرورش فکری، «فاضل نظری» در حکمی مدیریت مرکز آفرینش‌های فرهنگی-هنری کانون در تهران را به «قاسم مرادی» سپرد و اظهار امیدواری کرد تا او و همکاران آن مجموعه با تلاش آگاهانه و همت مجدانه و از رهگذر هماهنگی با معاونت فرهنگی کانون، در راستای تعالی و تحقق اهداف آن مرکز قدم‌های موثری بردارند.
مرادی که اکنون جایگزین «قاسم سلیمانی» شده است، پیشتر مدیر اداره تالارهای حوزه هنری بود و معاونت اداری مالی تئاتر شهر، عضویت در هیات مدیره انجمن هنرهای نمایشی ایران، عضویت در انجمن تولیدکنندگان اسباب‌بازی ایران و معاونت اداری و مالی حوزه هنری استان قم از دیگر سوابق اوست.
بر اساس این گزارش، سلیمانی که از دو سال پیش مدیریت مرکز آفرینش‌ها را برعهده داشت نیز با حکم مدیرعامل به سمت سرپرستی کانون پرورش فکری استان البرز منصوب شد.
در سابقه کاری او علاوه بر مرکز آفرینش‌ها و مسئولیت‌هایی در حراست کانون، عنوان‌های دیگری مانند معاون اداره کل کانون استان تهران، مسئول مراکز آموزشی کانون زبان استان تهران و مسئولیت اداره بیمه و رفاه کانون به چشم می‌خورد.
مدیرعامل کانون در این حکم نیز اظهار امیدواری کرده است تا سرپرست جدید با بهره‌گیری از خرد جمعی و همکاری موثر با مجموعه ستادی کانون و هماهنگی با استاندار و دستگاه‌های ذی‌ربط، در تحقق اهداف مقدس کانون موفق باشد.
سلیمانی اکنون با بازنشستگی «محمود مروج» مدیر کل کانون استان البرز، جایگزین وی شده است، مدیری که در سابقه‌اش مدیر کلی آفرینش‌های فرهنگی و مدیرکلی کانون استان زنجان نیز به چشم می‌خورد.

** «گروفالو» در یزد بر روی صحنه می‌رود
نمایش شاد «گروفالو» به کارگردانی آرش شریف‌زاده از امروز (24 فروردین) در کانون پرورش فکری استان یزد بر روی صحنه می‌رود.
به گزارش کانون پرورش فکری، این نمایش که بر اساس داستانی از جولیا دونالدسون از سوی بهرام جلالی‌پور نوشته شده است، فروردین و اردیبهشت 1398 در مجتمع فرهنگی هنری کانون پرورش فکری استان یزد برای کودکان و نوجوانان و خانواده‌ها اجرا می شود.
«گروفالو» داستان بچه موشی است که پدر و مادرش از تنبلی و تخیلات او خسته شده‌اند. آنها تصمیم می‌گیرند او را به جنگل بفرستند تا برایشان غذا بیاورد اما در طول راه اتفاق‌های عجیبی برای بچه موش می‌افتد.
آرش شریف‌زاده، ناصر احمدی‌فر، پری سیما بنماران، پریسا مشکاوی و سعید موسوی در نمایش «گروفالو» نقش‌آفرینی می‌کنند.
همچنین مهدی فرشیدی‌سپهر به عنوان شاعر، فرید نوایی به عنوان آهنگ‌ساز، ریحانه مطهری و آرش شریف‌زاده به عنوان طراح صحنه و لباس و فاطمه عباسی به عنوان سازنده عروسک با این نمایش همراهی کرده‌اند.
نمایش« گروفالو» تاکنون ١٨جایزه از جشنواره‌های داخلی و خارجی دریافت کرده و در عین حال نمایش منتخب جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان تونس شده است.
این نمایش پیش‌تر با استقبال مخاطبان در مرکز تولید تئاتر و تئاتر عروسکی کانون مواجه شد و با تماشاخانه سیار کانون به چندین استان کشور سفر کرده است.
مجتمع فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان یزد در شهرک دانشگاه (سیلو)، بلوار امیرکبیر 12 واقع شده است.
مرکز تئاتر کانون، گروه‌های نمایشی با اجراهای داخل سالن را نیز به استان‌های مختلف کشور اعزام می‌کند که این برنامه در سال جدید از استان یزد و با نمایش «گروفالو» آغاز شده است.
علمی**1883**1485
کد N2138814

وبگردی