آفتاب

پایگاه همدلی در مدارس برای کمک به سیل‌زدگان ایجاد می‌شود

پایگاه همدلی در مدارس برای کمک به سیل‌زدگان ایجاد می‌شود

تهران- ایرنا- شورای هماهنگی تشکل‌های دانش‌آموزی طرح «هر مدرسه یک پایگاه همدلی» را روز چهارشنبه 28 فروردین‌ماه همزمان با میلاد با سعادت حضرت علی‌اکبر علیه‌السلام در تمامی مدارس سراسر کشور برگزار می‌کند.

به گزارش روز شنبه ایرنا از وزارت آموزش و پرورش، برای همدردی با هموطنان مناطق سیل‌زده، قرار است بسیج و پویش عمومی با مشارکت گسترده میلیونی دانش‌آموزان به همراه اولیاء و فرهنگیان رقم بخورد.
با این اقدام سیل مهربانی همکلاسی‌ها با جمع‌آوری کمک‌های نقدی و غیرنقدی دانش‌آموزان، به فریاد مردم سیل‌زده کشور می‌رسد و در این روز تمامی مدارس کشور پایگاهی برای همدلی خواهند بود.
بر اساس این گزارش، «سیل مهربانی همکلاسی‌ها» با تلاش و هماهنگی چهار تشکل دانش‌آموزی شامل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان، بسیج دانش‌آموزی، سازمان دانش‌آموزی و هلال احمر برگزار می‌شود.
کمک‌های مردمی جمع‌آوری شده از سوی دانش‌آموزان و خانواده‌هایشان با نظارت ستاد بحران برای خرید وسایل مورد نیاز سیل‌زدگان در نقاط مختلف کشور هزینه خواهد شد.
به گزارش ایرنا، در پی وقوع بارش‌های سنگین و کم‌سابقه از ابتدای سال در استان‌های شمالی، غربی و جنوب ‏غربی ‏کشور و به دنبال آن جاری شدن سیلاب در این مناطق، خسارات جانی و مالی فراوانی وارد شده است و در این میان، استان‌های گلستان، خوزستان، لرستان و فارس، بیشترین آسیب‌ها را متحمل شده‌اند.
علمی**1883** 1055
کد N2138665

وبگردی