آفتاب

پرداخت شهروندان در حوزه دندانپزشکی 15 درصد کاهش یافته است

پرداخت شهروندان در حوزه دندانپزشکی 15 درصد کاهش یافته است

مشهد- ایرنا- مشاور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در حوزه سلامت دهان و دندان گفت: پرداخت خدمات دندانپزشکی از جیب مردم با اجرای 'طرح تحول نظام سلامت' در سطح کشور تاکنون افزون بر 15 درصد کاهش یافته است.

دکتر عبدالله هروی روز شنبه به مناسبت 'روز ملی دندانپزشکی' در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در مشهد افزود: پیش از اجرای طرح تحول نظام سلامت میزان پرداخت خدمات دندانپزشکی از جیب مردم حداقل 55 درصد بود اما اکنون این رقم به 39 درصد کاهش یافته است.
وی ادامه داد: بر اساس بررسیهای انجام شده پیش از این سالانه افزون بر 100 هزار میلیارد ریال از جیب مردم صرف استفاده از خدمات دندانپزشکی در سطح کشور می شد.
مشاور وزیر بهداشت در حوزه سلامت دهان و دندان همچنین 'احیاء دفتر خدمات دندانپزشکی وزارت بهداشت، جذب و بکارگیری هزار و 435 دندانپزشک، تجهیز و نوسازی دو هزار و 400 واحد دندانپزشکی، تامین 500 یونیت دندانپزشکی، اجرای برنامه دندانپزشک خانواده، راه اندازی 80 کلینیک سیار دندانپزشکی و اجرای برنامه دهان و دندان عاری از پوسیدگی برای دانش آموزان پایه ششم' را از برنامه های اجرا شده وزارت بهداشت در این حوزه برشمرد.
وی گفت: پیش از اجرای برنامه تحول نظام سلامت تنها 231 دندانپزشک در حوزه بهداشت در سطح کشور فعالیت داشتند اما با اجرای 'برنامه ملی سلامت دهان و دندان' افزون بر هفت میلیون دانش آموز زیر پوشش قرار گرفتند و تاکنون در همین چارچوب 40 میلیون خدمت مرتبط با بهداشت دهان و دندان به دانش آموزان در سطح کشور ارائه شده است.
هروی اجرای 'برنامه دندانپزشک خانواده' را از دیگر اقدامات مهم وزارت بهداشت در این حوزه عنوان و بیان کرد: اجرای این برنامه هم اینک با هدف ارائه خدمات دندانپزشکی به مادران باردار و دانش آموزان با سن کمتر از 14 سال در سطح دو هزار مرکز فعال خدمات جامع سلامت در سطح کشور ادامه دارد.
23 فروردین ماه در تقویم رسمی جمهوری اسلامی ایران 'روز ملی دندانپزشکی' نامگذاری شده است.
3027/1858
کد N2138615

وبگردی