آفتاب

مسابقات بین‌المللی امکان شناسایی و معرفی قهرمانان قرآنی در جامعه زنان را فراهم کرده است

مسابقات بین‌المللی امکان شناسایی و معرفی قهرمانان قرآنی در جامعه زنان را فراهم کرده است

حافظ سومین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم بانوان با بیان اینکه مسابقات بین‌المللی قرآن از طریق معرفی قهرمانان سبب جذب افراد بیشتر و انگیزه سازی در جامعه هدف می‌شود، گفت: بانوان ایرانی حتی بدون حمایت هم به دلیل علاقمندی‌ها و همت شخصی تا مراحل عالی فعالیت‌های قرآنی رشد می‌کنند.

الهام ماندگار مهرهادی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره تأثیر برگزاری این رقابت‌ها بر انگیزه بخشی و ارتقای کمی و کیفی فعالیت‌های قرآنی زنان، اظهار کرد: بی‌تردید یکی از مهمترین نتایج برگزاری مسابقات انگیزه‌سازی در جامعه هدف و مخاطب است چرا که با معرفی قهرمانان، زمینه تبلیغ و جذب به این ساحت مقدس و نورانی فراهم می‌شود.

وی اضافه کرد: همانطور که تبلیغ و معرفی قهرمانان در رشته‌های ورزشی و هنری سبب جذب به ویژه در گروه‌های سنی کودک و نوجوان می‌شود، معرفی قهرمانان قرآنی از طریق کشف و شناسایی در مسابقات بین‌المللی باعث می‌شود افراد بیشتری جذب و علاقمند این ساحت مقدس شوند.

ماندگار مهر با ابراز خرسندی از سطح کیفی سومین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم بانوان، بیان کرد: در دو دوره گذشته این رقابت‌ها استاد راهنما بودم و با همه شرکت کنندگان دو بار و با فینالیست‌ها سه مرتبه گفت‌وگو داشتم؛ در آن دو دوره به دلیل عدم برگزاری آزمون اولیه، نزدیک به ۲۰ تا ۳۰ درصد از متسابقین دارای توانمندی و استانداردهای لازم برای مسابقات بین‌المللی نبودند.

وی اضافه کرد: اما در این دوره به دلیل آزمون مقدماتی که از طریق ارتباط تصویری با شرکت کنندگان در کشور خودشان انجام شد، نهایتاً کسانی امکان راهیابی به مرحله نیمه نهایی را یافتند که از توانمندی و استانداردهای لازم برای مسابقات بین‌المللی برخوردارند و همین بر کیفیت رقابت‌ها افزوده است.

دارنده رتبه نخست مسابقات بین‌المللی اردن برگزاری این مسابقات را در تعامل و تبادل اطلاعات و توانمندی بانوان فعال قرآنی در جهان اسلام مثبت ارزیابی کرد و ادامه داد: رقابت‌ها در ایران اسلامی این فرصت را به خوبی فراهم کرده و ما شاهد تعامل و هم افزایی بانوان فعال قرآنی از کشورهای مختلف هستیم.

وی با بیان اینکه نمایندگان ایران در مسابقات بین‌المللی قرآن در سطح کیفی بالایی قرار دارند، گفت: ما هنوز برای ارتقای سطح معلومات و توانمندی‌ها و نیز فضاسازی برای عرضه این توانمندی‌ها توسط بانوان، به زمینه سازی نیاز داریم؛ برای مثال هنوز در بسیاری از ارگان‌ها نماینده از بانوان فعال قرآنی عضویت ندارد که باید چنین نقیصه‌هایی برطرف شود.

ماندگار مهر تاکید کرد: در هر سه دوره مسابقات بین‌المللی قرآن بانوان، نمایندگان ایران از استان‌هایی هستند که جز قطب‌های قرآنی کشور محسوب نمی‌شوند و این نشان می‌دهد بانوان ایرانی حتی بدون حمایت هم به دلیل علاقه‌مندی‌ها و همت شخصی تا مراحل عالی فعالیت‌های قرآنی رشد می‌کنند، لذا ضرورت دارد علاوه بر حفظ و قرائت در زمینه‌های دیگر همچون تفسیر برای بانوان فرصت سازی و فضای فعالیت و رشد مهیا شود.

وی با تاکید بر لزوم زمینه سازی برای انس مداوم بانوان با قرآن در طول سال، خاطرنشان کرد: مسابقات چاشنی این مهم است اما هدف ما باید انس و عمل قرآنی بانوان باشد.

انتهای پیام

کد N2138607

وبگردی