آفتاب

درگیری مسلحانه در خیابان های مشهد

درگیری مسلحانه در خیابان های مشهد

خبر درگیری عده‌ای از جوانان شرور در خیابان شهید بهشتی علاوه بر ایجاد موجی از ناامنی در منطقه کوهسنگی مشهد موجب به بارآمدن خسارت مالی به خودروهای چند شهروند شد، از همین رو با توجه به موقعیت جغرافیایی محل وقوع جرم تیمی از مأموران دایره تجسس کلانتری میدان جهاد وارد عمل شدند.

به گزارش آفتاب، متهمان که در همان ابتدا از حضور مجریان قانون مطلع شده بودند برای اینکه در دام پلیس گرفتار نشوند با مشاهده خودروهای ضابطان قضایی خود را به داخل یکی از خانه‌های مسکونی انداختند و از طریق پشت‌بام قصد فرار داشتند.

سرتیم گروه تجسس کلانتری جهاد نیز با مشاهده فرار متهمان طی هماهنگی قضایی و با استفاده از قانون به‌کارگیری سلاح، دست به اسلحه خود برد و برای ایجاد رعب در دل جوانان شرور چند تیر هوایی شلیک کرد.

به زانو درآمدن متهمان

٣متهم این پرونده که حالت عادی و طبیعی نداشتند با شنیدن صدای تیر خود را از روی پشت‌بام یکی از خانه‌ها به داخل خیابان انداختند که در این بین از ناحیه پا دچار جراحت شدند و همین امر موجب زمین‌گیری‌شان شد.

٣جوان شرور که بخشی از خیابان شهید بهشتی منطقه کوهسنگی مشهد را به‌هم ریخته و موجی از وحشت برای اهالی، کسبه و ساکنان به وجود آورده بودند پس از دستگیری طی هماهنگی مقام قضایی برای ادامه تحقیقات به کلانتری میدان جهاد انتقال یافتند.

از سوی دیگر گروهی از مأموران کلانتری جهاد برای جمع‌آوری مدارکی که علیه متهمان وجود داشت به سراغ چند شاکی پرونده رفتند یکی از آن‌ها در اظهاراتش اعلام کرد: «داخل خانه بودم که صدای عربده‌کشی و فحاشی چند جوان از داخل خیابان به گوش رسید. به کوچه رفتم تا سر و گوشی آب دهم که دیدم ٣‌پسر جوان با قمه و چاقو به جان خودرو سواری‌ام افتاده و مشغول تخریب آن هستند. بلافاصله به داخل خانه برگشتم و موضوع را به پلیس گزارش کردم.»

در این میان دیگر شاکی پرونده که در این حادثه دچار خسارت مالی شده بود به افسر تحقیق پلیس گفت: «‌خودروام را کنار خیابان پارک کرده بودم که ٣جوان شرور در حالی که عربده می‌کشیدند و مردم را تهدید می‌کردند به سراغ خودرو سمندم رفتند و با قمه‌ و چاقویی که در دست داشتند شروع به شکستن شیشه‌های آن کردند. من که جرئت رویارویی با این افراد را نداشتم خود را به داخل یکی از مغازه‌های محل انداختم و بلافاصله با پلیس ١١٠ تماس گرفتم.»

شاکی سوم پرونده که متهمان به صورت غیرمجاز به خانه وی ورود پیدا کرده بودند نیز ضمن طرح شکایت خود از ٣جوان شرور بیان کرد که ورود این افراد به محل سکونتش موجب ترس و وحشت فرزندان و همسر وی شده است. او در اظهاراتش نوشت که این افراد پس از ورود به خانه به پشت‌بام رفتند و ضمن شکستن شیشه‌ها، درهای راهرو و سرویس پله را تخریب کردند.

انتقال اراذل به مرکز درمانی

فرمانده انتظامی مشهد درباره دیگر جزئیات این پرونده به خبرنگار ما گفت: ٣متهم پرونده به قصد فرار از چنگ مأموران خود را از روی بام یکی از خانه‌های محله به خیابان انداخته و از ناحیه پا دچار جراحت سطحی شده بودند که طی هماهنگی با مرجع قضایی به وسیله اورژانس به مرکز درمانی منتقل و تحت مداوا قرار گرفتند.

سرهنگ اکبر آقابیگی ادامه داد که مأموران دایره تجسس کلانتری میدان جهاد سلاح‌های سرد متهمان را پس از دستگیری آن‌ها ضبط و ضمیمه پرونده‌شان کرده‌اند.وی در پایان به افرادی که با انجام این‌گونه اقدامات مجرمانه قصد ناامن‌سازی جامعه را دارند هشدار داد: پلیس حافظ جان و مال مردم است و چنانچه افرادی قصد دست‌درازی به این دو مقوله را داشته باشند مجریان قانون به صورت جدی با مجرمان و سوء‌استفاد،گران برخورد خواهد کرد.

منبع، رکنا
کد N2138585

وبگردی