آفتاب
رئیس سازمان نوسازی مدارس:

مدارس جدید در نقاط سیل‌زده با مکان‌یابی دقیق احداث می‌شود

مدارس جدید در نقاط سیل‌زده با مکان‌یابی دقیق احداث می‌شود

تهران- ایرنا- رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور بر مکان‌یابی دقیق، علمی و مطالعه شده برای احداث مدارس جدید در مناطق سیل‌زده کشور تاکید کرد و گفت: در این خصوص نباید شتاب‌زده عمل شود.

به گزارش روز شنبه ایرنا از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان نوسازی مدارس کشور، «مهراله رخشانی‌مهر» در نشست ستاد بحران مدارس اظهار داشت: برنامه‌ریزی برای ساخت مدارس در دستور کار است، البته نمی‌خواهیم با یک اقدام عجولانه در همان نقاط قبلی مدرسه ایجاد کنیم؛ بلکه باید در مکان‌یابی مدارس تامل شود.
وی تصریح کرد: در این رابطه باید به موضوع زیرنظام فضا و تجهیزات توجه شود که در آن بر ساخت مجتمع‌های آموزشی تاکید شده است.
معاون وزیر آموزش و پرورش یادآورشد: در جانمایی مدارس، نیازمند هماهنگی دستگاه‌های مربوطه هستیم، به عنوان مثال اداره ‌کل راه و شهرسازی زمین مناسبی در اختیارما قرار دهد، ضمن اینکه قرار است مکان‌یابی جدید برای روستاها انجام شود و اکنون منتظر محل اسکان جدید روستاها هستیم تا مدرسه را در محل استقرار جدید، جانمایی کنیم.
رخشانی مهر اضافه کرد: در احداث فضاهای آموزشی، مدارس دارای کلاس‌های کم جمعیت تا مهر سال 98 و مدارسی که به شکل مجتمع احداث خواهند شد تا مهر 99 آماده بهره‌برداری خواهند بود.
وی درباره آ‌خرین وضعیت و اقدامات انجام‌شده در مناطق سیل‌زده نیز اظهار داشت: وزیر آموزش و پرورش دستور ویژه برای رسیدگی به وضعیت دانش‌آموزان و معلمان و همچنین مدارس مناطق سیل‌زده داده‌ است.
وی با بیان اینکه دو اقدام کوتاه‌مدت و میان‌مدت در خصوص رسیدگی به مدارس سیل‌زده استان لرستان انجام خواهیم داد، گفت: در اقدام کوتاه‌مدت، بیش از 100 کانکس و پنج هزار میز و نیمکت به اداره کل آموزش و پرورش استان لرستان تحویل شده است.
معاون وزیر آموزش و پرورش با اشاره به ضرورت تعمیر تجهیزات سیستم‌های گرمایشی و سرمایشی مدارس، ادامه داد: با توجه به اینکه در مناطق سیل‌زده، موتورخانه‌های مدارس زیر آب رفته‌اند؛ باید سریع‌‌تر تعمیر شود و به همین خاطر پنج میلیارد تومان برای تعمیر سیستم‌های گرمایشی و سرمایشی ابلاغ اعتبار شده است.
رخشانی‌مهر افزود: در کنار این اقدامات، مدارسی که دچار آسیب‌دیدگی جزئی شده بودند و آب‌گرفتگی داشتند و گل و لای آنها کم بود، نیز پاکسازی شده‌ و آماده حضور دانش‌آموزان در مدارس هستند.
در پی وقوع بارش‌های سنگین و کم‌سابقه از ابتدای سال در استان‌های شمالی، غربی و جنوب ‏غربی ‏کشور و به دنبال آن جاری شدن سیلاب در این مناطق، خسارات جانی و مالی فراوانی وارد شده است و در این میان، استانهای گلستان، خوزستان، لرستان و فارس، بیشترین آسیب‌ها را متحمل شده‌اند.
بر اساس آخرین آمار اعلام شده توسط وزیر آموزش و پرورش، در هشت استان سیل‌زده کشور یک هزار و 500 مدرسه دچار آسیب شده‌اند که از این تعداد 105 واحد به تخریب و تجدید ساخت نیاز دارند‌.
علمی**1883**1485
کد N2138546

وبگردی