آفتاب

کاربرد پوکه معدنی در دستگاه بلوک زنی

کاربرد پوکه معدنی در دستگاه بلوک زنی

پوکه معدنی در تهیه بتن سبک به کار می رود. امروزه با استفاده از فناوری های به روز در صنعت ماشین سازی به راحتی می توان پوکه معدنی را توسط بلوک زن به بلوک تبدیل کرد.

پوکه معدنی حاصل از گدازه های آتشفشانی است بنابراین یک منبع طبیعی است و محل استخراج آن مناطق آتشفشانی است. به پوکه معدنی، پومیس نیز گفته می شود. پوکه معدنی کاربرد وسیعی در صنعت ساختمانی دارد و علت آن وزن کم و مقاومت و سختی بالای آن است. هدف از به کارگیری پوکه معدنی در ساختمان، سبک سازی سازه و مقاوم سازی آن است.

پوکه معدنی در تهیه بتن سبک به کار می رود. امروزه با استفاده از فناوری های به روز در صنعت ماشین سازی به راحتی می توان پوکه معدنی را توسط بلوک زن به بلوک تبدیل کرد. با طرح اختلاط مناسب و به کارگیری مقادیر دقیقی از پوکه معدنی و سیمان در بتن و به کارگیری بتن حاصل از آن در بلوک زن می توان بلوک سبک بدست آورد. بلوک سبک در انواع طرح های توخالی و توپر توسط دستگاه بلوک زنی تولید می شود. بلوک سبک حاصل از پوکه معدنی با توجه مزایای آن که وزن کم و مقاوت بالای آن می باشد؛ خواهان بسیاری دارد.


دو مورد مهم در کیفیت بلوک حائز اهمیت است. مورد اول توجه به کیفیت دستگاه بلوک زنی است. دستگاه بلوک زن باید بتواند انواع بلوک از جمله بلوک پوکه ای را با کیفیت بالا تولید نماید. کیفیت محصول تولیدی بستگی به کیفیت و قابلیت دستگاه بلوک زن دارد. در هنگام خرید بلوک زن باید به برند دستگاه و قطعات مصرفی آن توجه نمود. مورد دوم توجه در طرح اختلاط بتن است. پوکه معدنی با طرح اختلاط متنوع و با دانه بندی متفاوت به راحتی در صنعت ساختمان مورد استفاده قرار می گیرد. باید در تهیه بتن؛ طرح اختلاط دقیق و متناسب با شرایط جوی را برنامه ریزی کرد.

دستگاه بلوک زنی در انواع مختلف در بازار موجود است. برخی از دستگاه های بلوک زن چندکاره می باشند و علاوه بر تولید بلوک قابلیت تولید جدول و آبرو، سنگفرش و فلاورباکس را دارند. دستگاه بلوک زنی می تواند دستی، اتوماتیک و تمام اتوماتیک باشد. منظور از تمام اتوماتیک بودن بلوک زن این است که تمام مراحل تولید بلوک توسط دستگاه انجام گیرد و دخالت نیروی انسانی در خط تولید به حداقل برسد.

شرکت پارسیان ماشین سازان تبریز یک شرکت دانش بنیان در صنعت ماشین سازی ایران است. این شرکت یکی از بزرگترین شرکت های ماشین سازی بتن در خاورمیانه است. پارسیان با بهره گیری از فناوری های نوین جهانی و با داشتن تیم متخصص و حرفه ای یک برند معتبر است. پارسیان ماشین سازان ماشین آلات خود را در انواع مدل ها و با کیفیت عالی تولید می نماید.


ماشین آلات تولیدی پارسیان در دو گروه ثابت و متحرک قرار می گیرند. ماشین آلات ثابت سری TP.RN است و این گروه قابلیت تولید انواع بلوک، انواع جدول و انواع سنگفرش و فلاورباکس را با ظرفیت تولید بالا دارند. گروه دوم ماشین آلات متحرک سری KAD است و این گروه شامل دستگاه جدول زن و دستگاه بلوک زنی به صورت متحرک و خودرو است. ماشین آلات KAD قابلیت تولید انواع بلوک و جدول و فلاورباکس را دارند.

بلوک زن پارسیان قابلیت تولید انواع بلوک با انواع متریال را دارد و به راحتی می توان بلوک سبک را با پوکه معدنی و با کیفیت عالی تولید نمود. بدین منظور طرح اختلاط متناسب با شرایط جوی توسط مهندسین مجرب گروه خدمات پارسیان تعیین می گردد و توسط موازنه نمودن مواد اولیه با بچینگ و میکس نمودن آن با میکسر پارسیان به نتیجه دلخواه رسید.

برای کسب اطلاعات بیشتر وبسایت شرکت پارسیان ماشین سازان تبریز به نشانی parsianmachine.com مراجعه نمایید.
کد N2138373

وبگردی