آفتاب
در نشست شورای عالی سیاست گذاری احزاب زنان اصلاح طلب؛

نحوه نقش آفرینی احزاب در مدیریت بحران سیل بررسی شد

نحوه نقش آفرینی احزاب در مدیریت بحران سیل بررسی شد

تهران-ایرنا- دیدار نوروزی و نشست شورای عالی سیاست گذاری احزاب زنان اصلاح طلب با موضوع بررسی نحوه مشارکت و نقش آفرینی تشکل ها در مدیریت بحران سیل اخیر و کاهش آلام هموطنان برگزار شد.

به گزارش روز شنبه ایرنا از جمعیت حمایت از حقوق بشر زنان؛ در این نشست که دبیران کل و اعضای شورای مرکزی چهار تشکل، مجمع زنان اصلاح طلب، جمعیت زنان مسلمان نواندیش، انجمن روزنامه نگاران زن ایران و جمعیت حمایت از حقوق بشر زنان شرکت داشتند داشتند، اعضا با مصیبت دیدگان سیل اخیر در کشور ابراز همدردی کردند و به خانواده های داغدار تسلیت گفتند.
پس از تبیین اهداف، ساختار، ماموریت و عملکرد شورای عالی سیاست گذاری احزاب زنان اصلاح طلب و رابطه و نسبت آن با شورای عالی سیاست گذاری اصلاح طلبان و جریان اصلاح طلبی، راهبردها و شیوه های فعالیت احزاب عضو این شورا و چالش های پیش رو و بایدها و نبایدهای نقش آفرینی احزاب در زمینه کمک به سیل زدگان با فعالان سیاسی و اجتماعی حاضر در نشست به بحث و گفت و گو گذاشته شد.
ضرورت ارائه برنامه و راهکار در مراحل پیشگیری، حین و پسابحران، نظارت و ارزیابی بر نحوه امدادرسانی و بازسازی و انعکاس کاستی ها و خلاها و مطالبات مردم به دولت، سازماندهی و بسیج نیروها و اعضا در استانهای سیلزده و نیز در استانهای معین، مشارکت در برنامه های آموزشی، توان افزایی و توانبخشی و تاب آوری، انجام مطالعه تطبیقی در زمینه مدیریت بحران در سایر کشورها، اهمیت نقش آفرینی شعبه ها و دفاتر استانی احزاب مذکور در زمینه تمرکز بر مشکلات و مسائل و نیازهای خاص زنان و کودکان سیل زده و تدوین گزارش ملی علل، پیامدها و راهکارهای پیشگیری و مقابله با بلایای طبیعی، از جمله مباحثی مورد بحث در این نشست بود.
اعضای شورای عالی سیاست گذاری احزاب زنان اصلاح طلب بر تداوم برگزاری این نشست ها و ارتباط مستمر با بدنه جامعه و افکار عمومی و تقلیل ندادن کارویژه های احزاب به انتخابات و مقاطع و فصول خاص و همکاری مشترک، کارا و هم افزای دولت و نهادهای مدنی و مردمی در کاهش آلام هموطنان سی لزده تاکید کردند.
به گزارش ایرنا، شورای عالی سیاست گذاری احزاب زنان اصلاح طلب 20 دی ماه 96 با حضور دبیران کل و چهره های شاخص زن اصلاح طلب چون شهیندخت مولاوردی، فاطمه راکعی و زهرا شجاعی اعلام موجودیت کرد.
شجاعی دبیرکل مجمع زنان اصلاح طلب یکم بهمن ماه 97 در این باره به ایرنا گفت: 4 حزب زن اصلاح طلب که 2 تشکل (انجمن زنان روزنامه نگار و جمعیت حمایت از حقوق بشر زنان) به شکل تخصصی و 2 مجموعه دیگر (مجمع زنان اصلاح طلب و جمعیت زنان مسلمان نواندیش) به صورت کلی تصمیم گرفته اند به منظور بهره مندی از سرمایه موجود، با همدیگر شورایی تشکیل دهند و با پیروی از راهبردی مشترک با اولویت مسائل زنان بتوانند از رفتارهای پراکنده، موازی کاری و واگذار کردن کار به دیگران جلوگیری کنند.
سیام**3202** 1336
کد N2138264

وبگردی