آفتاب
حاجی‌بابایی در گفتگو با مهر:

وزارت خارجه تمام ظرفیتش را در اختیار اروپا گذاشته است

وزارت خارجه تمام ظرفیتش را در اختیار اروپا گذاشته است

رئیس فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس با بیان اینکه وزارت خارجه باید محوریت اروپا را تغییر داده و به سمت کشورهای دیگر به ویژه شرق برود، گفت: از گور آمریکا و اروپا برای ما چیزی در نمی‌آید.

حمیدرضا حاجی‌بابایی در گفتگو با خبرنگار مهر، با تاکید بر ضرورت تقویت دیپلماسی اقتصادی، اظهار داشت: دیپلماسی اقتصادی ما باید تقویت و تمام توان وزارت خارجه به کار گرفته شود تا بتوانیم در شرایط تحریم ارتباطمان با کشورهای دنیا به ویژه چین، هند، عراق و آمریکای لاتین را افزایش دهیم چرا که از گور آمریکا و اروپا برای ما چیزی در نمی‌آید.

وی با بیان اینکه وزارت خارجه باید محوریت اروپا را تغییر داده و به سمت کشورهای دیگر به ویژه شرق برود، ادامه داد: متأسفانه وزارت خارجه ما همه تخم مرغ‌ها را در سبد اروپا گذاشته است و آن‌ها هم می‌گویند که در قبال یک لقمه نان از شما CFT و پالرمو را می‌خواهیم!

رئیس فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس با اشاره به اینکه این مسئله نشان‌دهنده اشتباه استراتژیک ماست نه مشکل اروپا، تصریح کرد: ما نباید همه ظرفیت‌های خود را در اختیار اروپایی‌ها و ارتباط با آنان بگذاریم.

حاجی‌بابایی با بیان اینکه کشورهایی چون چین و روسیه گله‌مندند که چرا هر زمان که ارتباط ایران با غرب کاهش می‌یابد به سراغ آنان می‌رویم، خاطرنشان کرد: مسئولان باید بدانند که قدرت منطقه‌ای، اقتصاد و اقتدار ما را تأمین می‌کند و باید ارتباطمان با آن را تقویت کنیم.

کد N2138260

وبگردی