آفتاب
وزیر بهداشت :

نقش خیرین سلامت در توسعه طرح های بهداشت مهم است

نقش خیرین سلامت در توسعه طرح های بهداشت مهم است

شیراز - ایرنا- وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه نقش خیرین سلامت در توسعه طرح های بهداشت و درمان مهم و تاثیر گذار است، گفت: هدف گذاری منسجم برای شناخت نیازمندی‌های درمانی و تامین اعتبارات توسط خیرین باید برنامه ریزی شود.

به گزارش ایرنا، دکتر سعید نمکی روز جمعه در دومین جشنواره عمران سلامت در شهرستان جهرم با اشاره به پیشرفت‌های قابل توجه حوزه بهداشت و درمان کشور در مقایسه با قبل از انقلاب اسلامی ایران تصریح کرد: مفتخریم که امروز با استقرار تیم‌های پزشکی در نقاط محروم و دورافتاده ، مردم شریف از عدالت قابل دسترسی، محروم نماندند.
دکتر نمکی افزود: اکنون با اجرای طرح واکسیناسیون همگانی به‌صورت 100درصد مرگ و میر کودکان کاهش چشمگیر داشته است.
وی با اشاره به نقش بخش خصوصی و اهمیت آن گفت: باید برای سرمایه گذاری و ماندگاری بخش خصوصی کوشید و ایجاد انگیزه کرد.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور با اشاره به شرایط خاص کشور و وجود تحریم ها، لزوم همبستگی و همراهی بیش از پیش دولت، ملت و حرکت بر مبنای فرامین مقام معظم رهبری را مهم دانست.
وی اظهار کرد: برای جلوگیری از هدررفت مساعد‌های نقدی و غیرنقدی نیکوکاران و خیرین سلامت در حوزه بهداشت و درمان ایجاد برنامه توسعه منطقه‌ای پنج ساله ضروری است.
وی بیان کرد: جای خوشحالی است که دانشگاه علوم پزشکی جهرم توانسته در زمان محدود کارنامه چشمگیری در توسعه و پیشرفت زیر ساخت های درمانی خود داشته باشد.
دکتر نمکی تلاش‌های مستمر رئیس دانشگاه علوم پزشکی جهرم را برای تحقق و پیشبرد پروژه‌های درمانی شهرستان جهرم ستود.
درسومین روز سفر وزیر بهداشت و هیات همراه به ستان فارس بیش از 20پروژه عمرانی بهداشتی و آموزشی در شهرستان جهرم به بهره برداری رسید.
شهرستان جهرم در فاصله‌ی 193 کیلومتری جنوب شرق شیراز قرار دارد.
9910/6113
کد N2137996

وبگردی