آفتاب

واردات و صادرات چین 3.7 درصد افزایش یافت

واردات و صادرات چین 3.7 درصد افزایش یافت

پکن- ایرنا- با وجود جنگ تجاری چین و آمریکا و فشارهای واشنگتن بر پکن، ارزش کل صادرات و واردات چین در سه ماهه نخست سال جاری به بیش از 7 هزار میلیارد یوان رسیده که در مقایسه با دوره مشابه سال گذشته 3.7 درصد افزایش یافته است.

به گزارش ایرنا بر اساس آمار اداره گمرک چین که امروز جمعه منتشر شد تجارت خارجی چین گرایش رشد با ثبات و در حال افزایش را در سه ماهه نخست سال 2019 میلادی حفظ کرده است.
این گزارش می افزاید: در سه ماهه نخست سال جاری، ارزش صادرات 3 هزار و 770 میلیارد یوان است که در مقایسه با دوره مشابه سال گذشته 6.7 درصد افزایش یافته است.
این گزارش، ارزش کل صادرات چین در سه ماهه گذشته را 3 هزار و 240 میلیارد یوان اعلام کرده است که 0.3 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل فزونی گرفته است.
اداره گمرک چین همچنین اعلام کرد مازاد تجاری این کشور در مدت مذکور به 529.67 میلیارد یوان رسید که نسبت به مدت مشابه سال قبل 75.2 درصد افزایش دارد.
بر این اساس میزان کل واردات و صادرات در ماه مارس به 2 هزار و 460 میلیارد یوان رسیده است که 9.6 درصد افزایش یافته و این به افزایش سرعت رشد تجارت خارجی در سه ماهه نخست سال 2018 میلادی کمک کرده است.
در سه ماهه نخست سال جاری، اتحادیه اروپا، کشورهای عضو اتحادیه 'آ.سه. آن' و آمریکا سه شریک عمده تجاری چین بوده اند و روابط تجاری چین با کشورهای بازار نوظهور نیز تقویت یافته است.
**آساق**1904**
کد N2137955

وبگردی