آفتاب
معاون رئیس جمهوری :

70 درصد حافظان قرآن در ایران بانوان هستند

70 درصد حافظان قرآن در ایران بانوان هستند

تهران- ایرنا- معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری گفت: در ایران ٢٠ هزار حافظ کل قرآن کریم وجود دارد که 70 درصد آنها بانوان هستند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی ایرنا، معصومه ابتکار امروز جمعه در توئیتی به برگزاری مسابقات قرآن کریم ویژه دانش آموزان اشاره کرد و نوشته است: «حضور در این مراسم معنوی مسابقات قرآن کریم برای من افتخار بود.
سال 1362 مسابقات قرآن کریم تازه شروع شده بود فقط یک خانم توانسته بود وارد رقابت ها شود، یعنی اصلا آقایان در حد این بانو نبودند. اما اکنون سه سال است که مسابقات بین المللی قرآن شاخه زنان برگزار می شود».
ابتکار با حضور در این مراسم معنوی، دانش آموزان دختر در مرحله فینال را دنبال می‌ کند. قرار است برترین‌ های این بخش روز یکشنبه، 25 فروردین در مصلای امام خمینی (ره) معرفی و تجلیل ‌شوند.
رقابت بخش دانش‌آموزان سی ‌و ششمین مسابقات بین‌المللی قرآن کریم در هتل هما تهران آغاز شده است و نمایندگانی از ایران، ترکیه، اردن، الجزایر و تانزانیا برای کسب رتبه‌های برتر با یکدیگر رقابت می‌کنند.
به گزارش ایرنا، مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش نیز گفته است که تسهیلات ویژه برای دانش آموزانی که در ششمین دوره مسابقات بین المللی قرآن دانش‌آموزان جهان اسلام برگزیده شوند، در نظر گرفته می شود.
«محمدرضا مسیب زاده» اظهار داشت: با توجه به تصمیم ستاد هماهنگی مسابقات قرآنی کشور، برگزیدگان مسابقات بین المللی قرآن که شامل برگزیدگان مسابقات قرآن دانش آموزان جهان اسلام هم می شود، برای ورود به دانشگاه ها در رشته های علوم قرآنی و تحصیل رایگان بدون کنکور معرفی می شوند.
وی درباره جزئیات برگزاری ششمین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم دانش‌آموزان جهان اسلام که از 21 فروردین آغاز شده و تا 25 فروردین ادامه دارد نیز توضیح داد: این دوره از رقابت ها برای اولین بار همزمان با مسابقات بین المللی قرآن کریم بزرگسالان و با همت سازمان اوقاف و امور خیریه برگزار شده است.
به گفته وی، بزرگترین المپیاد قرآنی جهان اسلام در ششمین دوره خود میزبان 31 دانش آموز از 21 کشور است.
اجتمام* 7268** 1055
کد N2137907

وبگردی